onsdag 1 maj 2019

Sammanfattning: April 2019

Läst i april 2019:
38. De hängda hundarna av Jens Henrik Jensen (Niels Oxen #1)
37. Sprickor i jorden av Mariette Lindstein (Pilgrimsfalkens väktare #2)
36. Manhattan beach av Jennifer Egan
35. En bur av guld av Camilla Läckberg
34. Hjärtan på tråd av Veronica Larsson
33. Störst av allt av Malin Persson Giolito
32. Ensam kvar av Rhiannon Navin
31. Kritgubben av C.J Tudor
30. I mörkret av Cara Hunter (Adam Fawley #2)

Totalt lästa böcker: 9 st
Antal böcker lästa på engelska: 9 st                            
Antal böcker lästa på svenska: 0 st            

Månadens bästa bok: Här blir det utan tvekan "En bur av guld" av Camilla Läckberg.

Månadens besvikelse: Manhattan Beach av Jennifer Egan. Den här boken har ju blivit nominerad till Årets bok, mig föll den tyvärr inte i smaken, recension kommer.       

Nytt i bokhyllan: Jag vet inte vad jag ska säga, det flyttade in hela 19 böcker i bokhyllan denna månad. En hel del recensionsexemplar samt en liten beställning på Adlibris. Det här med att minska min att läsa hög går sådär. Igår flyttade iallafall 7 böcker härifrån som en kollega fick. 
            
Sammanfattning av månaden: I vanlig ordning ligger jag efter med recensionsskrivandet,  men jag börjar komma igen har ett par inlägg klara på recensioner som kommer komma upp under veckan/kommande veckor. Överlag är jag som vanligt nöjd med läsningen. 

Filmer och TV-serier recenserade i april: 
Fantastic Beast: The crimes of Grindewald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.