fredag 26 april 2019

I mörkret av Cara Hunter

Titel: I mörkret
Författare: Cara Hunter
Förlag: LB Förlag
ISBN: 978-91-7799-055-0
Original titel: In the dark
Serie: Adam Fawley #2
Språk: Svenska
Antal sidor: 367
Finns hos: Adlibris / Bokus
************************************************************************************
Handling: Vet du vad grannarna gömmer i sin källare? 

En kvinna och ett barn hittas, svårt medtagna men vid liv, inspärrade i en källare. Ingen vet vilka de är och den förvirrade, äldre mannan som äger huset säger att han aldrig har sett dem. Grannarna är chockade hur detta kunnat hända på deras lugna gata?

Kriminalkommissarie Adam Fawley gör ett genombrott i utredningen när det uppdagas att en annan ung kvinna och ett barn försvann i samma område för flera år sedan. Men inget är vad det först ser ut att vara och Fawleys eget förflutna gör sig påmint i jakten på en samvetslös förövare. 

(Goodreads.com) 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina tankar: Första delen i denna serie läste jag i februari, gillade den verkligen så jag blev väldigt tacksam när fortsättningen på serien damn ner här hemma från förlaget. Jag hade ganska höga förväntningar på boken och jag kan säga att de infriades.

Inledningen skapar intresse redan från början och håller i sig ända till slutet. Det är riktigt spännande i stort sett hela tiden, det kommer en och annan twist som jag inte såg komma. Nya upptäcker görs och nya misstankar uppkommer, jag blir lurad ett par gånger då berättelsen tog vändningar jag inte hade kunnat förutse. Jag gillar att bli överraskad. Bitvis är det även obehaglig läsning, det händer att jag ryser till av obehag. Jag har lite invändningar dock, jag köper inte riktigt alla bitar. Är nog inte helt med på alla bitar med mamman och barnet i källaren. Det känns lite märkligt och ologiskt att ingen skulle ha lagt märke till dem. Visst konstigare saker har hänt, Josef Fritzl lyckades hålla en hel familj gömd i sin källare 24 år.

Jag gillar sättet Cara Hunter har skrivit denna bok. Hon blandar precis som i förra boken förhörsprotokoll, twitterinlägg, sms, det känns modernt och skildrar världen vi lever i nu helt enkelt.
Här får vi även lära känna Adam ytterligare, jag gillar honom och ser fram emot att få följa honom både i det privata livet samt i arbetet i kommande böcker.

Betyg: 4 av 5

Denna bok var ett recensionsexemplar från LB Förlag, tack för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.