torsdag 21 maj 2020

The woman who went overboard av Florence Wetzel

Titel: The woman who went overboard
Författare: Florence Wetzel
Förlag: Books on demand
ISBN: 978-91-7645-566-1
Original titel: Harry
Serie: Harry 
Antal sidor: 300
Finns hos: Adlibris / Bokus

Recensionsexemplar från: Författaren, stort tack!

Handling: Agnes Andersson is an awkward middle-aged woman who desperately wants a husband. And what better place to find one than on a cruise along the coast of Norway? During the voyage Agnes meets her ideal man, a handsome Norwegian widower named Einar. The only problem is that Einar prefers Pamela, Agne´s new best friend. 

When Pamela´s body washes ashore almost a year later, her daughter visits Agnes to ask questions about the cruise. Their conversation becomes a cat-and-mouse game where Agnes bends the facts to avoid revealing the truth about Pamela´s disappearance and death. 

Kommentar: Förra året läste jag författarens "The Grand Man" som jag tyckte väldigt mycket om. Så jag blev väldigt glad när jag blev kontaktad om att få läsa hennes nya bok, "The woman who went overboard". "

Författaren har gjort det igen, hur mycket jag än gillade förra boken så gillar jag denna om möjligt mer. Jag har fobi för stora öppna hav, så en kryssning är absolut inget för mig men jag gillar ändå att denna bok utspelar sig på ett kryssningsfartyg och av den lite mer lyxiga sorten. Miljöskildringarna och naturen är fantastiska, jag måste verkligen utforska Norge närmare än att endast ha besökt Oslo ett par gånger.

Jag gillar verkligen hur författaren skriver och berättar en historia, enda jag kan ha lite åsikter om är att ordet fika förekommer lite väl ofta. Absolut inget negativt med det, vi svenskar älskar ju att fika, men det blir lite väl mycket upprepning av ordet.

Fokus har lagt sig på karaktärerna och förhållandet dem mellan. Jag gillar verkligen karaktärerna, det är en salig blanding av personligheter. Agnes skiftar jag mellan att gilla henne och tycka synd om till att störa mig på henne, men ju mer jag läser vil jag säga att jag förstå henne och hennes val. Boken innehåller även en del humor, speciellt i dialogen samt olika ordspråk, jag finner mig skratta till flera gånger.
Detta var en bok jag hade svårt att lägga ifrån mig innan den var utläst då jag verkligen ville veta vad som hade hänt Pamela.

Har du ännu inte läst något av Florence Wetzel rekommenderar jag dig att verkligen göra det. 

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.