tisdag 16 juni 2020

Discokungen av Sara H. Olsson

Titel: Discokungen
Författare: Sara H. Olsson
Förlag: Bokfabriken
ISBN: 978-91-7835-364-4
Serie: Tradviken #2
Antal sidor: 270
Finns hos: Adlibris / Bokus

Recensionsexemplar från: Bokfabriken, stort tack!

Handling: I Tradviken bor Tess, en ung kvinna som älskar hemorten, trots att de flesta ser den som ett hopplöst bakvatten. En av få som delar hennes varma känslor är den jämnåriga självutnämnda experten på kungligheter, Johannes Aleborn. Kanske, tänker Tess, går det att finna kärleken även i Tradviken.

När Johannes ställer upp i tv-programmet Miljonfrågan får rivalen Linnea plötsligt upp ögonen för honom och Tess förhoppningar om framtiden ser ut att grusas. Som om det inte vore nog står det lilla samhället i vägen för den svenskamerikanska miljonärsdottern Christas affärsintressen. Tillsammans med den frånskilda storstadstjejen Ellen och den folkskygga Birgitta, vinnare av röken Sverige-titeln 1983, måste hon samla in en smärre förmögenhet för att sätta stopp för Christa. Det är vinna eller försvinna för Tradviken! 

Kommentar: Fortsättningen på "Sjöbodsblues" som jag tyckte mycket om. Det var trevligt att få återvända till Tradviken, en småstad där invånarna inte tycker det händer så mycket men jag tycker allt att det är lite action här emellanåt. Det är småroligt småstadsliv vi får ta del av, mysigt, jag vill helt enkelt besöka Tradviken. Det är en bra och härlig blanding mellan kärlek, humor och allvar. Även om det mesta är förutsägbart så gör det absolut ingenting.

Trevligt att återse karaktärerna och människorna i Tradviken, det känns nästan som att möta gamla vänner igen. Jag gillar i stort sett alla, de har olika personligheter men de är alla fina på sitt vis. Jag är nyfiken på vad det var som hände före detta Fröken Sverige Birgitta, hur det kom sig som det är för henne. Förhoppningsvis får man reda på det i kommande bok/böcker. Vissa av karaktärerna berör med än de andra, men överlag gillar jag dem alla, de känns så genuina.

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.