söndag 14 juli 2019

Times are changing


Det kommer bli en och annan förändring i denna blogg. Jag har funderat fram och tillbaka de senaste veckorna hur jag ska göra. Jag har inte samma tid för den här bloggen som jag hade de första åren när jag skapade den. Sedan snart ett år har jag en annan tjänst på mitt jobb som kräver lite mer av mig. Jag stormtrivs med den tjänsten. Jag har även börjat arbeta heltid sedan början på juni efter att ha varit sjukskriven 25% ca 8 år, jag mår toppen helt enkelt.

Som sagt jag har inte samma tid för den här bloggen som jag en gång hade, jag har inte varit så aktiv den senaste tiden som ni märkt, ni som fortfarande klickar er in här. På senare tid har bloggen blivit som ett måste och jag har haft ångest för att jag inte tar mig tiden till att skriva inlägg. Nu under veckan jag varit ledig hade jag sådan ångest att jag inte satt och skrev recensioner och uppdaterade här. Det stressade mig och fick mig nästan att tappa lusten till att läsa. Sedan släppte jag den tanken och läste istället på under min semester, som jag njutit av att läsa bok efter bok, en bok om dagen har det blivit, verkligen avkoppling.

Nu skriver inte jag superdjupa recensioner men bloggen har ändå stressat mig, recensionsskrivandet har stressat mig. Nu när jag är på jobbet flera timmar vill jag när jag kommer hem hinna träna, sätta mig ner med en bok och bara njuta av min läsning. Sedan känner jag även att folk läser kanske inte  bloggar på samma sätt längre?

Är detta ett avskedsinlägg? Ska jag sluta skriva på den här sidan och lägga ner bloggen? Nej inte riktigt. Jag har blivit inspirerad av Jennie på JenniesBoklista och kommer istället att börja lägga in en kort åsikt om boken och ett betyg. Ett och annat bokrelaterat inlägg kommer det säkert komma fast mer sporadiskt. Jag vill inte lägga ner bloggen helt och hållet, jag vill ändå ha kvar. Den har gett mig så pass mycket, så otroligt mycket har den gett mig.

Jag är mer aktiv på mitt bokinstagram, där kommer jag fortsätta lägga upp även korta recensioner på böcker jag läser och istället ge mer krut där, det är ju så lätt att lägga upp ett inlägg eller två. zellysbokhylla heter jag där. där. Följ mig gärna där om du inte gör det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.