tisdag 2 april 2019

Lyssnat till Olaug Nilssen

Igår efter jobbet var jag hos Albert Bonniers Förlag med andra bokälskare. Vi fick äran att lyssna till förläggarna som tipsade om tre böcker som de släpper på förlaget nu om ett par månader. Alltid lika trevligt att få tips på kommande böcker.

Och sedan fick vi även äran att lyssna till den norska författaren Olaug Nilssen som i ett samtal med sin förläggare Åsa berättade om hennes bok "Till Daniel". Jag läste ut boken i helgen så recension kommer. Det var ett väldigt berörande samtal där Olaug berättade om sin autistiska son. Det är en otroligt gripande bok och att få lyssna till Olaug var häpnadsväckande. Vilken styrka denna kvinna besitter. Det blev både tårar och skratt under samtalet. Jag blev otroligt berörd.


Med oss hem fick vi dessa böcker samt ett utdrag ur "Jag hade så mycket" av Trude Marstein.

Det är så otroligt roligt och givande att få gå på dessa sammankomster. Lära känna andra likasinnade men att även få träffa och samtala med förlaget. Så glad och tacksam att jag blir inbjuden till detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.