tisdag 16 april 2019

Brudslöjan av Kamilla Oresvärd

Titel: Brudslöjan
Författare: Kamilla Oresvärd
Förlag: Bokfabriken
ISBN: 978-91-7835-135-0
Serie: Vargön #1
Språk: Svenska
Antal sidor: 318
Finns hos: Adlibris / Bokus
*************************************************************************************
Handling: Den unga Lisa-Marie hittas under mystiska omständigheter död på sin bröllopsnatt. Mona Schiller, en före detta domare som flyttat hem till Vargön efter många år utomlands, dras in i polisutredningen. När hon börjar nysta i fallet växer en helt ny bild av Lisa-Marie fram, och Mona inser att det lilla samhället döljer hemligheter som är större än hon någonsin kunnat ana. 

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina tankar: Detta är den andra boken jag läser av Kamilla Oresvärd, har tidigare läst Jägaren. Detta är dock en ny serier, detta är tydligen året jag påbörjar en hel del serier istället för att läsa ikapp påbörjade och avsluta dem men så är det ibland.

Jag fastande så fort jag började läsa, miljöbeskrivningarna är helt fantastiska. Författaren målar upp en målande och fantastisk bild över skogen och Vargön, det känns som att jag är där och ser allt med egna ögon. Otroligt välskrivet med korta kapitel som gör att man bara vill läsa ett kapitel till och så ett till. Det är snabbt tempo och händer i stort sett något hela tiden, det blir aldrig tråkigt.

Jag är väldigt nyfiken på vad som har hänt i huvudpersonen Monas liv och med hennes man. Hon är väldigt hemlighetsfull i vad som hänt i hennes liv, men jag gillar henne och fastnar direkt för henne. Jag vill veta mer om henne, hur det kommer sig att hon är ekonomisk oberoende, vad som fick henne att lämna sönerna. Jag hoppas på att få veta mer i kommande böcker.

Det är något med själva fallet som inte berör mig så mycket då jag har lite svårt för Lisa-Marie och hennes man Linus. Kan inte riktigt känna sympati för dem. Däremot Lisa-Maries mamma känner jag för och tycker synd om, lite märkligt dock att hon inte visste vad som försiggick med tanke på att de bor i en mindre stad.

Betyg: 4 av 5

Denna bok var ett recensionsexemplar från Bokfabriken, tack för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.