onsdag 3 januari 2018

Jägaren av Kamilla Oresvärd

Titel: Jägaren
Författare: Kamilla Oresvärd
Förlag: Bokfabriken
ISBN: 978-91-7629-546-5 
Språk: Svenska
Antal sidor: 313
Finns hos: Adlibris / Bokus

Läst i november 2017. Ligger lite efter med recensionerna. 

***************************************************************************************************************************
Handling: När Julia en tidig morgon kommer hem från nattklubbsbesök möts hon av en fruktansvärd syn i köket ligger hennes storasyster livlös på golvet och det är blod överallt. 

Kriminalkommissarie Stina Seger och hennes grupp blir tilldelade fallet, med väldigt få ledtrådar att arbeta med. Stina kämpar med sorgen efter sin mamma, och i kombination med att ständigt ligga steget efter gärningsmannen blir hennes situation ohanterlig. De måste komma nära innan mördaren slår till igen, men till vilket pris? 

Samtidigt jagar en man sanningen om en olycka som skedde flera år tidigare. Men vem är han? Och vad är det som han så desperat söker efter?

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jägaren är en fristående uppföljare till boken Minnesbäraren, en bok jag inte har läst. Och jag var även familjär med författaren. Jag tycker ju om att läsa serier i den följd de ges ut men Jägaren gick bra att läsas fristående.

Jägaren är en spännande och otäck kriminalroman. Det är bra tempo som gör att man bara vill fortsätta läsa eftersom kapitlen är korta och det är bra driv i dem. Det händer hela tiden något som gör att man försöker lista ut hur allt hänger ihop. Gillar böcker där jag inte direkt vet vem som är skyldig utan att författaren lyckas lägga in någon twist.

Om jag ska lägga fram något negativt så var det lite svårt att hålla koll på alla karaktärer. På det hela taget var det en bra bok och jag ser fram emot att läsa mer av Kamilla Oresvärd.

Betyg: 4 av 5

Denna bok var ett recensionsexemplar från Bokfabriken, tack för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.