måndag 2 januari 2017

TV-serie: Gilmore Girls - Säsong 3

Titel: Gilmore Girls - Säsong 3
Premiär: 22 september 2002
Längd: ca 44 min per avsnitt
Antal avsnitt: 22
Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Keiko Agena, Scott Patterson, Kelly Bishop, Edward Herrmann, Melissa McCarthy, Jared Padalecki, Milo Ventimiglia
Genre: Comedy | Drama 
Betyg på IMDb: 8,1

Handling: "Mer skoj, mer romans, mer slocknande flammor: mer Gilmore. Mor och dotter står inför många nya förändringar. Rory Gilmore har två pojkvänner, Lorelais romans med Max flammor upp på nytt, Lane träffar "den enda" och Sookie får en överraskning."

Kommentarer: Gilmore Girls är en serie som växer för varje avsnitt man ser. Ibland har något avsnitt en svacka men i det stora hela är det en supermysig serie. Det allra bästa med Gilmore Girls är karaktärerna. Personkemin mellan Alexis Bledel och Lauren Graham lyser verkligen igenom. Precis som de första två säsongerna är tredje säsongen charmig och underhållande. 

Säsong 3 fokuserade mycket på Rory, hennes skolgång och familjerelationer. Vi fick även bekanta oss med Lanes kärleksintresse spelat av Adam Brody. Jag hade nästan glömt att han är med i den här serien, hans karaktär är lätt att tycka om. 

Jag gillade verkligen att Rory och Paris vänskap utvecklas, ibland har den sina dalar men de är på god väg att bli goda vänner. I den här säsongen är Jess tillbaka i Stars Hollow, Dean och Rory gör slut och Rory blir tillsammans med Jess. Jag kan för livet i mig inte fatta hur man kan vara team Jess, på riktigt. Den där Jess stör jag ihjäl mig på. Han är en arrogant skithög rent ut sagt. Jag tvivlar inte på att han älskar Rory men han behandlar henne bokstavligen som skit. Vad är charmigt med honom? Absolut ingenting. Det bästa med den här säsongen var när han drog till LA, hej då och kom inte tillbaka känner jag. 

2 kommentarer:

  1. Hahaha men jaa känner precis samma med Jess ..!

    SvaraRadera
  2. Äntligen en likasinnade :) han är definitionen av douchebag ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.