måndag 29 augusti 2016

Världen efter av Susan Ee

Titel: Världen efter
Författare: Susan Ee
Förlag: Modernista
ISBN: 978-91-7645-839-6
Original titel: World after
Serie: Penryn & the End of Days #2)
Språk: Svenska
Antal sidor: 288
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: I uppföljaren till succédebuten Änglafall börjar de som överlevt den stora ängla-apokalypsen skrapa ihop det som återstår av den moderna världen. När en grupp människor tillfångatar Penryns syster Paige, eftersom de tror att hon är ett monster, slutar situationen med en massaker. Paige försvinner. Människor är livrädda.

Hennes mamma är förkrossad. Penryn driver runt på San Franciscos gator och letar efter Paige. Varför är gatorna så tomma? Var är alla? Hennes sökande leder henne till hjärtat av änglarnas planer, där hon får en skymt av deras motiv och inser hur skräckinjagande långt de är villiga att gå. 
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Världen efter är den andra delen i serien om Penryn, om änglarna som har startat en apokalyps. Jag gillade verkligen den första delen i den här serien och var väldig peppad på att läsa den andra delen.

Världen efter tar sin början precis där Änglafall slutade. Jag kände att Världen efter startade lite segt, det tog mig lite tid att komma in i den men andra halvan tar sig och det händer mer och mer saker, riktigt spännande. Susan Ee håller inte tillbaka utan det är brutalitet och action som inte förekommer så ofta i ungdomsböcker, gillas verkligen.

Jag har alltid haft någon sorts fascination när det kommer till änglar i böcker, kan inte riktigt förklarar varför. Jag gillar hela den här iden med onda änglar, det är de som har förstört världen, de har startat en apokalyps. Dock är det oklart varför de gör allt detta, det hade jag velat veta eller så har jag totalt missat det. Penryn är en fascinerande karaktär. Jag tycker om att hon får vara stark och självständig. Här får vi även veta mer om varför hon är det och hur hon har blivit det.

Världen efter är en bra uppföljare på Änglafall, jag ser fram emot sista delen i serien.

Betyg: 4 av 5.

Böcker jag läst av Susan Ee:
Änglafall

Denna bok var ett recensionsexemplar från Modernista, tack för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.