fredag 29 juli 2016

Bokbloggsjerka 29 juli – 1 aug (tema: lista)

Det var ett tag sedan jag var med på jerkan. Semesterns första vecka har varit bra, ja jag hade två mindre dagar där jag låg hemma så illamående pga värmen (inget fan av värme), igår var jag och en vän över hos vår gemensamma vän på vin. Väldigt trevlig kväll.

Denna vecka lyder frågan hos AnnikaJag älskar listor och jag skriver flera stycken i veckan i alla möjliga sammanhang. Och eftersom jag vet att jag långtifrån är ensam om detta fenomen så tänkte jag att veckans tema för jerkan ska vara just en lista-post. 

Svara genom att byta ut (blank) nedan mot det som du håller kärt, eller varför inte något som du verkligen inte klarar av. Endast fantasin sätter gränser. 

Topp 5 favorit tv-serier: 
* Game of Thrones
* Suits
* Peaky Blinders
* One Tree Hill
* Sons of Anarchy 

Topp 5 författare: 
* Carlos Ruiz Zafón
* Fredrik Backman 
* J.K Rowling
* Sharon Bolton
* Khaled Hosseini

Topp 5 böcker lästa i år: 
* Ensam på Mars
* Macbeth
* I farans riktning 
* Mios Blues 
* Katedralen vid havet 

9 kommentarer:

  1. Bolton är den av dina fem favoriter jag inte känner igen. Har olästa av alla de andra fyra!

    SvaraRadera
  2. Många bra här!
    One Tree Hill såg vi flera säsonger av, vet inte riktigt varför vi slutade...

    SvaraRadera
  3. Sons of anarchy har jag sett en del av och tyckt om. Sharon Bolton och Khaled Hosseini gillar jag också. Ove också förresten

    SvaraRadera
  4. En till med Suits... får nog börja titta på den snart.

    SvaraRadera
  5. Katedralen vid havet är bra!

    SvaraRadera
  6. Ensam på Mars - så bra! :)

    SvaraRadera
  7. Herre jösses, hur kunde jag glömma Game of Thrones :)

    SvaraRadera
  8. Carlos Ruiz Zafon är så bra! Och Sharon Bolton! Suits är en favoritserie :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.