torsdag 13 augusti 2020

Nu och för alltid, Lara Jean av Jenny Han

Titel: Nu och för altid, Lara Jean
Författare: Jenny Han
Förlag: Lavender Lit
ISBN: 978-91-8787-941-8
Original titel: Always and forever, Lara Jean
Serie: Till alla pojkar jag har älskat #3
Antal sidor: 342
Finns hos: Adlibris / Bokus

Handling: Lara Jean har världens bästa sista år på high school. Och det finns så mycket kvar att se fram emot! en klassresa till new York, att gå på balen med pojkvännen och hennes pappas stundande bröllop. 

Sedan ska hon börja på ett närbeläget college så att hon fortfarande kan åka hem och umgås med familjen på helgerna. Livet kunde inte bli mer perfekt! Tills hon helt plötsligt får ett oväntat besked som vänder uppochner på allt. 

Kommentar: Jag har avslutat ännu en serie, hurra! Jag har kanske inte varit lika överväldigad av denna serie som så många andra. Det är en läsvärd serie, sådär sockersöt som man ibland behöver men den knockade mig inte, tycker mer det är en ok serie.

Det hade kanske inte behövt bli en trilogi, det behövdes helt enkelt inte för helt ärligt händer det inte så jättemycket i denna bok mer än det vanliga Lara Jean bakar, bakar lite till och så lite till, söker till college, skakar lite i relationen med Peter, alltså inte så jättemycket från bok 2.

Visst var det lättsam och lätt att läsa, lite för förutsägbar, den kräver inte mycket av läsaren, men inget som stannar kvar i mitt minne. Och så är det trevligt med Laras familj, speciellt trevligt att läsa om Laras pappa och den fina relation systrarna har med honom och med varandra. Slutet lämnade en dock med en del obesvarade frågor.

Ska se till att se de två första filmerna som finns på Netflix, för visst är jag nyfiken på att se hur man har skildrat böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.