fredag 14 augusti 2020

Blir galen på Blogger!

Gah blir galen! Blogger ska ju byta till något nytt gränssnitt. Jag har testat den nu ett par dagar men den driver mig fullkomlig till vansinne för självklart muppar den upp hela min blogg. När jag ska lägga upp inlägg totalvägrar den att låta mig lägga inläggen hur jag vill, vägrar låta mig lägga texten hur jag vill, bilden hur jag vill.

Den länkar om mina länkade recensioner under mina underrubriker. Fullständig katastrof! Jag har ju trappat ner på blogger rejält sedan ett bra tag utan lägger upp kortare recensioner endast. Det vill jag gärna fortsätta då bloggen även funkar som en läsdagbok och den har gett mig så mycket.

Jag pallar verkligen inte lägga om alla länkade inlägg osv. Det är på tok för mycket jobb. Och ska Blogger hålla på att strula såhär för mig då får jag helt enkelt känna mig klar med Blogger.

Utan då börjar jag helt enkelt om på ny kula på annan portal. Eller ny och ny jag ska först testa att se om bloggen går att flytta till den nya portalen så jag får med mig allt. Annars börjar jag om på ny sida, men tar inte bort denna blogg så jag ändå har det som arkiv.

2 kommentarer:

  1. Jag har själv börjat tänka lite i dem banorna sedan Blogger uppdaterade till sitt nya gränssnitt, men än så länge verkar det funka för mig och håller tummarna för att det fortsätter så. Däremot har jag provat mig fram med lite andra portaler ifall att en bloggflytt skulle kännas välbehövlig. Har bland annat upptäckt att det jätteenkelt går att exportera sin blogg - med inlägg, sidor, bilder, länkar, RUBBET - från Blogger till bland annat Wordpress. Gå in på inställningar, scrolla ned till underrubriken Hantera blogg och tryck sedan på Importera innehåll. Då importeras inlägg och kommentarer i en exportfil från Blogger som sedan går att ladda ned på din nya bloggportal. Supersmidigt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för tipset med Wordpress :) Håller på att kolla på den portalen och en flytt kan bli aktuell dig, verkar inte alls krångligt att exportera bloggen dit :) Håller tummarna att det inte krånglar för dig.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.