lördag 24 augusti 2019

Yrsel av Annika Widholm

Titel: Yrsel
Författare: Annika Widholm
Förlag: Månpocket
ISBN: 978-91-7503-964-0 
Antal sidor: 343
Finns hos: Adlibris / Bokus

Första meningen: Hon stod i nattmörkret och blickade upp mot två ljusa fönster i den annars svarta fasaden. 

Handling: Clara har nyligen flyttat in hos kärleken Markus när hon börjar drabbas av mystiska svimningsattacker. Hon vaknar upp på oväntade ställen utan att veta hur hon kommit dit. Dessutom har hon en obehaglig känsla av att vara förföljd. Hon försöker alltmer desperat ta reda på vem det är som spionerar på henne och är rädd att det kan ha någonting att göra med den dödsolycka som drabbade familjen för ett år sedan. Vad hände egentligen Markus tidigare fru? Hur ska Clara nå fram till hans tonårsflickor som saknar sin mamma? Och varför är ett av rummen i våningen alltid låst? 

Samtidigt behöver hon fokusera på att skriva klart en uppsats i psykologi. Studierna om medvetandets gränser blir ett sätt att hantera det som händer i hennes eget liv, men för henne också allt djupare in i det okända. 

Kommentar: Yrsel är en psykologisk thriller, spänningen griper tag i en omedelbart som man börjar läsa, svårt att lägga ifrån sig när man väl börjat läsa. Sidorna bara flyger fram, jag funderar hela tiden på hur allt hänger ihop. Här finns verkligen en krypande känsla av obehag av vad som pågår, vem man kan lita på och inte. Så fort jag trodde att jag hade klurat ut det så kom det vändningar jag inte såg komma. Titeln "Yrsel" är väldigt passande, jag blev nog själv lite yr av alla svängningar, på ett bra sätt. Rekommenderas varmt.

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.