lördag 29 april 2017

Wicked game av E L Dezmin

Titel: Wicked Game
Författare: E L Dezmin
Förlag: DareMe Publishing
ISBN: 978-91-9838-800-8
Språk: Svenska
Antal sidor: 302
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: Jag är en rättsvrängare. Det finns flera av oss i världen, men jag är den nationellt skickligaste. Jag kan få den blint övertygande att tvivla och den största skeptikern att tro. En rättegång där jag finns med är avgjord redan innan den börjat. 

En annalkande domstolsförhandling. Två nämndemän: en sverigedemokrat och en kristdemokrat. Men någon bär på en dold agenda med uppsåt att påverka. Om slutsatserna ska förbli orubbliga måste det mentala spelets osynliga fallgropar undvikas. Har du någonsin undrat hur ett till synes uppenbart brottsfall, plötsligt kan börja svaja betänkligt? Här har du svaret. 

En tankesvindlande psykologisk relationsthriller där vikten av att hålla fast vid sin övertygelse, betyder allt. 
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Den här boken var helt omöjlig att lägga ifrån sig. Läste ut halva på en förmiddag, sen var jag tvungen att gå på lite ärenden och avslutade den på eftermiddagen. Det här är en psykologisk relationsthriller som kryper under skinnet på en. Det blir aldrig tråkigt då handlingen känns väldigt realistisk. Det är en obehaglig tanke att det skulle finnas rättsvrängare i verkliga livet som styr rättsprocessen till ett önskat håll.

Som jag skrev så är det här en psykologisk thriller eller psykologisk spänningsroman. Det är ett psykologiskt spel mellan karaktärerna Nike Gadd och Jace Milton. När jag läste baksidestexten väntade jag att mycket av handlingen skulle utspela sig i en rättssal. Men det gör den inte utan den fokuserar mer på två karaktärer. Nike är verkligen inte som andra kvinnor kan man säga och jag måste säga att jag gillade det och henne. Jag säger inte att hennes val i livet var bra eller ursäktar det men jag fastande verkligen för henne. Efter en incident är hon kall, beräknande och en förmåga att få folk dit hon vill. Tills hon träffar sin överman, Jace. Han är också nämndeman men också pocketproffs så han har en förmåga att läsa av bluff och lögn. Man kan säga att Nike har en hel del att dölja, avslöjas hon blir hon dödad, döden är dock inget som skrämmer henne men det ska ske på hennes villkor. Persongalleriet var utmärkt och bra genomtänkt.

Det här var en riktigt bladvändare. Allt föll verkligen på plats. Inte nog med att den är grymt spännande och oförutsägbar så är den oerhört välskriven. Språket flyter på bra, dialogerna är otroligt rappa.

Det här blev verkligen en fullträff för min del, tyckte väldigt mycket om den här boken och jag rekommenderar den verkligen. Wicked game är första delen i en tänkt duologi och den andra delen planeras utkomma våren 2018. Jag väntar med spänning och väldigt otåligt på den avslutande delen.

Betyg: 5 av 5.

Denna bok var ett recensionsexemplar från DareMe Publishing, tack för den.

2 kommentarer:

  1. Den här låter väldigt intressant, ska hålla ögonen på den.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.