måndag 30 januari 2017

TV-serie: Gilmore Girls - Säsong 6

Titel: Gilmore Girls - Säsong 6
Premiär: 13 september 2005
Längd: ca 44 min per avsnitt
Antal avsnitt: 22
Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Keiko Agena, Scott Patterson, Kelly Bishop, Edward Herrmann, Melissa McCarthy, Yanic Truesdale, Sean Gunn, Matt Czunchry
Genre: Comedy | Drama 
Betyg på IMDb: 8,1

Handling: 
"Vad har hänt med Gilmore-tjejerna? Rory har hoppat av Yale, flyttat in i Emilys och Richards gästhus och krossat Lorelais hjärta. Nu sörjer ena halvan av Lorelai, medan den andra halvan är himlastormande lycklig i sitt förhållande med Luke. Alla vill att mor och dotter ska försonas, men det krävs hjälp från en oväntad utomsocknes för att få det att hända."

Kommentarer: Det har blivit mycket Gilmore Girls på sistone, men jag börjar närma mig slutet. Den sjätte säsongen är lika charmig precis som förväntat. Det här är den säsongen där det bråkas mest, Rory och Lorelai bråkade en hel del och det gick månader utan att de pratade med varandra, de lever sitt liv på olika håll. Det var jobbigt att titta på och det blev lite tradigt men det behövdes nog för att föra handlingen framåt. 

Lorelai och Luke höll nästan hela vägen tills han får en överraskning som förändrar hans liv. Jag tycker att Lukes handlingar var helt onödiga. Jag har inget emot April, hon är en frisk fläkt men att han utesluter Lorelai helt är så onödigt. Och att Lorelai åker till Christopher på slutet får mig nästan att skrika rätt ut att hon är så himla korkad. Det lyckligaste paret är klart Lane och Zack som äntligen får varandra. Det bästa avsnittet var nog deras bröllop. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.