tisdag 17 december 2013

Top ten Tuesday #16

Det var ett tag sedan jag var med på Top Ten Tuesday. Så here we go. Veckans Top Ten Tuesday lyder: Top Ten New-To-Me Authors I Read In 2013. Som vanligt utan inbördes ordning.

1. En man som heter Ove av Fredrik Backman
Att det tog mig så långt tid att läsa denna, men bättre sent än aldrig. Underbar bok.

2. Torka aldrig tårar-serien av Jonas Gardell.
Detta är faktiskt den första boken jag läst av Jonas Gardell och fler kommer det att bli.

3. Burned av Ellen Hopkins.
Blev helt kär i denna bok och denna författare. Slukade fyra böcker på bara några dagar av henne.

4. A Game of Thrones av George R.R Martin.
Här väljer jag givetvis alla fem böcker som har kommit i den underbara serien A song of ice and Fire, har ca 300 sidor kvar på bok fem.

5. Divergent av Veronica Roth.
Hade höga förväntningar på denna och de blev uppfyllda.

6. Akademimorden av Martin Olczak
En bok som jag tokgillade.  

7. Gone with the wind av Margaret Mitchell.
En klassiker som jag tyckte väldigt mycket om och är glad att jag tog mig igenom.

8. Fågelbarn samt Kaninhjärta av Christin Ljungqvist.
Kunde inte välja endast en utav dem, gillade båda. 

9. The fault in our stars av John Green.
Ännu en bok som jag hade höga förväntningar på och som ifylldes.

10. Frankenstein av Mary Shelley
Ännu en klassiker som jag tyckte mycket om.

10 kommentarer:

  1. Veronica Roth står ju på min läslista... får se när jag ska kunna ta itu med hennes böcker...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara hunnit med Divergent har de andra två hemma som jag hoppas ta tag i snart.

      Radera
  2. Jag var också sen på Ovetåget, men bättre sent än aldrig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis bättre sent än aldrig och vilken underbar läsupplevelse det var då :)

      Radera
  3. Både Green och Backman står i hyllan och väntar på att bli lästa, ska se till att det blir av nästa år :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Do it, mycket bra böcker båda två :)

      Radera
  4. Naturligtvis har även jag med Backman på min lista :) Divergent hoppas jag få läst någon gång.

    SvaraRadera
  5. Backman, Gardell och Martin har även jag läst för första gången i år!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.