tisdag 31 december 2013

Sammanfattning av året 2013.

I början på 2013 satte jag som mål på Goodreads att läsa 50 böcker. Tyckte att det var ett realistiskt mål att börja med då jag har ett heltids jobb, träna skulle hinnas med och ja ni vet vardagen. Jag kom upp i 50 böcker snabbare än jag trodde jag skulle göra så jag höjde till 85 böcker som jag också hann med så då höjdes utmaningen till 100 böcker. Sista dagen såhär i december så blev det hela 110 böcker lästa, mitt bästa läsår någonsin. Jag har nog aldrig läst så mycket som när jag skaffade denna blogg :)

Betygen fördelades:
5: 18 st
4: 42 st
3: 36 st
2: 12 st
1: 2 st


Läsa om Twilight sagan. Klart
Jag brukar inte läsa om mina böcker. Det finns en hel del böcker jag vill läsa om men jag lägger inte ner tiden på att läsa om böcker utan vill läsa sånt jag inte har läst. Men så fick jag en ny upplaga av hela Twilight sagan av en vän (har böckerna sedan tidigare) så jag läste helt enkelt om dem då jag fortfarande verkligen älskar denna serie.

Läsa, The complete stories of Sherlock Holmes av Sir Arthur Conan Doyle. Klart.
Har alltid velat läsa böckerna om Sherlock Holmes. Spred ut denna läsning genom året så det inte blev för mycket Mr Holmes på en gång.

Nästa utmaning var min klassikerutmaning som jag också klarade av. Här läste jag en klassiker i månaden. Läste en del bra klassiker och några mindre bra.

 Sista utmaningen som jag hade var Pocketlovers Tre på tre-utmaning. Här valde jag att läsa tre Cassandra Clare böcker.

Jag är mycket nöjd med mitt läsår och de utmaningar som jag satte och lyckades med.
Hur gick det för er? Klarade ni era utmaningar?

2014 mål/utmaningar kommer jag presentera så småningom under veckan som jag sätter dem. 

(Bilderna ovan är de böcker jag läst detta år

4 kommentarer:

  1. Wow! Vilket otroligt läsår du haft! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen jag själv är imponerad och riktigt nöjd med detta år :)

      Radera
  2. Vad duktig du är på att utföra utmaningar! Jag var halvbra på det :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack :) jag vill inte sätta på tok för många utmaningar så att det blir för stressigt eller för jobbigt eller ännu värre att man tappar läslusten.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.