måndag 29 juli 2013

The complete stories of Sherlock Holmes


Titel: The complete stories of Sherlock Holmes
Författare: Sir Arthur Conan Doyle
Förlag: Wordsworth Edition
ISBN: 1840220767
Språk: Engelska
Antal sidor: 1408
Finns hos: Adlibris / Bokus 

******************************************************************************************************************
Handling: This book contains all the investigations and adventures of the world's most popular detective. Follow the illustrious career of this quintessential British hero from his university days to his final case. His efforts to uncover the truth take him all over the world and into conflict with all manner of devious criminals.
 ~Goodreads.com~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Denna fina bok köpte jag i den jättemysiga bokhandeln The English Bookshop i Gamla Stan, älskar den bokhandeln. Nu har jag då äntligen läst ut den. Jag har hållit på att läsa den här  boken sedan januari. Har inte läst i den hela tiden för då hade det blivit för mycket Sherlock Holmes utan jag har läst nån berättelse här och där.

De allra flesta berättelserna är berättade ut Watsons perspektiv, det gillade jag. Jag tycker att Sherlock Holmes gör sig bäst i korta noveller, längre berättelser blir för långdraget.

Fallen är uppfinningsrika och genomtänkta, Holmes har en snabbt sätt att pussla ihop olika delar och har en känsla för detaljer.

På det hela taget är Sherlock Holmes intressant läsning som jag rekommenderar i små doser.

2 kommentarer:

  1. Detektivernas detektiv. Håller med om att det är bra att sticka emellan med annat för att man inte ska överdosera. Annars är det superb läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är glad att jag läste denna, då jag alltid velat läsa Holmes :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.