tisdag 23 juli 2013

Nytt i hyllan #19

Det är inte så att jag inte har något att läsa här hemma, har hur många olästa böcker som helst. Men nu när det är semester tyckte jag att jag kunde unna mig lite nya lättlästa böcker, böcker med sommartema/sommarfeeling. Sagt och gjort blev det ett par inköp på Akademibokhandeln, ni vet hur svårt det är att låta bli när de har ta 4 betala för 3 erbjudande. Och sedan hade Bokus också ett erbjudande så då kunde jag inte heller låta bli.

Alla tre böckerna i Summer-trilogin av Jenny Han. Har hört så mycket gott om dessa så dem ser jag fram emot att läsa.


Jag är väl bland de sista i Sverige att läsa En man som heter Ove av Fredrik Backman, så nu äntligen har det blivit min tur. Sista delen om HP av Anders de la Motte, Bubble.


Himlens fånge av underbare Carlos Ruiz Zafón. Som jag sett fram emot att läsa denna bok.


Gillade Jussi Adler-Olsens första bok väldigt mycket, set fram emot att fortsätta läsa hans böcker.


Har hört så mycket gott om Simona Ahrnstedt. Gillar ju corssfire-böckerna av Sylvia Day så jag ser fram emot att läsa även denna.


Och sist men inte minst, lite YA. Airhead-trilogin av Meg Cabot.

12 kommentarer:

  1. De flesta där är jag sugen på att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser fram emot att läsa dem alla :)

      Radera
  2. Hej!

    Jag bara undrade lite hur recensionsexemplar fungerar.
    Hur kontaktar man förlagen om man är intresserad?
    Kan du berätta lite mer hur det fungerar?
    Får man behålla böckerna eller lämnas dem tillbaka?
    Som sagt kan du berätta om det i lite mer detalj hur det fungerar?

    Tack för en underbar blogg!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Tack för dina fina ord där på slutet :) Då du inte lämnade någon blogg adress eller email adress kommer jag svara i ett inlägg hur det går till. Kanske fler som läser och undrar. Så kommer upp ett inlägg senast imorgon, så titta tillbaka hit igen :)

      Radera
    2. Oj, det var inte länge sedan jag frågade om hur man fick rec-ex. Och nu är mer än hälften av alla mina böcker i bokhyllan recensions exemplar ;D.
      Tack så mycket för hjälpen den gången <3

      Fortfarande en underbar bokblogg du har!

      Radera
    3. Åh var det du som ställde denna fråga :) visste ju inte vem det var. Var roligt att mitt inlägg kunde hjälpa dig, så roligt att kunna hjälpa någon annan :) Det var så lite så. Tusen tack för din fina kommenrar <3 massa kramar till dig.

      Radera
  3. Åh, riktigt bra böcker du fått tag i! Härligt!

    SvaraRadera
  4. Jag undrar också ang recensionsexemplar så du får gärna skriva ett inlägg om det:). Jag har inte läst En man som heter Ove och vet inte om jag ska göra det..hm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Super, snickrar på ett inlägg om det just nu :)

      Radera
  5. Massa bra böcker där! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är riktigt nöjd med dessa inköp :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.