söndag 2 augusti 2020

Där rosor faktiskt dör av Ewa Klingberg

Titel: Där rosor faktiskt dör 
Författare: Ewa Klingberg
Förlag: Historiska Media
ISBN: 978-91-7789-160-4
Serie: Begravningsbyrån Tranan #1
Antal sidor: 238
Finns hos: Adlibris / Bokus

Handling: Ibland blir inget som man tänkt sig. Sandras planerade roadtrip genom ett somrigt Sverige blir istället ett tvärstopp i Tranås. 

Här befinner sig begravningsbyrån Tranan på ruinens brant och mostern hotas av personlig konkurs. Det är upp till Sandra att bestämma vilket öde som väntar Tranan. 

Så snart Sandra kliver ur bilen kastas hon in i en värld som består av avlidna personer, kladdiga wienerbröd, kistor och bouppteckningar. Atta döda människor kunde vålla så mycket oreda hade hon ingen aning om.  

Kommentar: Detta är en småmysig och trevlig feelgood som jag läste ut på ett par timmar. Den gav verkligen mersmak, jag har tre delar till olästa i hyllan som jag hoppas fortsätta på mycket snart. Som alltid när Ewa skriver böcker är det alltid välskrivet och intressant med glimten i ögat.

Att en bok som utspelar sig på en begravningsbyrå kunde vara så mysig hade jag inte kunnat gissa mig till. Här är inte döden och sorgen i fokus vilket jag gillade, det sker en rad roliga händelser som fick mig på bra humör. Den är varm, kärleksfull och humoristisk, karaktärerna är lätta att tycka om ser verkligen fram emot att läsa mer om dem och lära känna dem närmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.