söndag 19 juli 2020

PS. Jag gillar dig fortfarande av Jenny Han

Titel: PS. Jag gillar dig fortfarande
Författare: Jenny Han
Förlag: Lavender Lit
ISBN: 978-91-8787-940-1
Original titel: PS. I still love you 
Antal sidor: 339
Finns hos: Adlibris / Bokus

Handling: Lara Jean hade inte planerat att falla för Peter. De var ju aldrig ens ett par på riktigt, eller? Men när allting ser ut att ordna sig mellan dem händer något annat: ett filmklipp som fångat Lara Jeans allra mest privata ögonblick sprids som en löpeld över skolan. Samtidigt dyker en gammal bekantskap upp i hennes liv igen och komplicerar allting ytterligare. 

I andra boken om Lara Jean och hennes systrar utsätts Lara Jean för slut-shaming, och hon inser hur svårt det kan vara att släppa taget om saker. Det är tur att hon har sina systrar. Song-tjejer håller ihop för alltid. 

Kommentar: Den här boken fortsätter där förra boken slutar, jag tycker i stort sett lika om denna som med den första i serien. Jag har inte fallit pladask som så många andra. Eller denna fångade mig inte riktigt på samma sätt som första boken. Men det är ändå fin och trivsam läsning, perfekt såhär i semestertider.

Jag gillar att författaren lyfter det viktiga om slut shaming, jag blir så förbannad hur tjejer fortfarande utsätts för detta men det lär väl tyvärr aldrig försvinna. Jag gillar karaktärerna trots att jag inte riktigt gillar deras utveckling, eller vissa av dem. Kitty är ju en favorit såklart, hon är så härligt rättfram och rak. Jag har dock svårt att köpa att hon "kan" uttrycka sig så "mogen" i hennes ålder. Stormy som bor på äldreboendet är en annan favorit jag fnissar till.

Det är romantiskt, humoristiskt, underhållande, lättsamt, ibland lite för sockersött men jag köper det. Ser fram emot att läsa sista delen som väntar i bokhyllan.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.