onsdag 4 mars 2020

Knockout av Markus Zusak

Titel: Lola
Författare: Markus Zusak
Förlag: En bok för alla
ISBN: 978-91-7221-683-9
Original titel: Underdog
Antal sidor: 127
Finns hos: Adlibris / Bokus

Handling: Bröderna Cameron och Ruben Wolfe är två förlorare som alltid slår ur underläge. 
I Knockout berättar Cameron om några månader i brödernas liv. 
Inte för att det hände något särskilt. Bara att de försökte att bli någonting bättre. 
Cameron drömmer, blir förälskad och går på några boxningsmatcher på bakgården. Plötsligt inser han att han kanske inte är en förlorare...utan en fighter som kan ta livet på knockout. 

Kommentar: Det smärtar mig verkligen att bara ge en 2:a i betyg till denna bok. Jag älskade verkligen Boktjuven när jag läste den för ett par år sedan av samma författare. Knockout är skriven om jag förstått det rätt innan just Boktjuven men jag kan helt enkelt inte ge den mer än 2 i betyg.
Jag blev så besviken på denna bok, jag vet helt enkelt inte vad författaren vill med den här boken eller historien, den har liksom ingen handling känner jag. Jag kan i stort sett inte ens återberätta vad som är meningen med boken. Varken handling eller karaktärerna föll mig i smaken.

Betyg: 2 av 5

2 kommentarer:

  1. Den där boken har jag haft stående oläst länge. Lade äntligen fram den för ett tag sedan. Får väl se vad jag tycker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du gillar den bättre än jag. Mig föll den dessvärre inte i smaken.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.