söndag 9 februari 2020

Ett vet jag säkert av Oprah Winfrey

Titel: Ett vet jag säkert
Författare: Oprah Winfrey
Förlag: Bookmark Förlag
ISBN: 978-91-8834-518-9
Original titel: What I know for sure 
Antal sidor: 231
Finns hos: Adlibris / Bokus

Handling: Oprah Winfrey har under fjorton år delat med sig av sina livserfarenheter i krönikekolumnen "Ett vet jag säkert".
Nu finns dessa parlör för första gången samlade i bokform. Krönikorna ger en intim och unik inblick i Oprah Winfreys liv och tankar om ämnen som glädje, tacksamhet, kraft och samhörighet.

Kommentar: Det är väl knappast någon som inte vet vem Oprah är. Jag hade så gärna velat älska denna bok eftersom jag verkligen tycker om Oprah.

Här delar hon med sig av korta krönikor som tidigare publicerats i O-Magazine. Här har hon gått igenom dessa krönikor som hon skrev under 14 år. Det är en trevlig bok med mycket positivt tänkande men den blir lite väl enkelspårig. Hon är klart klok och har en hel del livserfarenhet och sund förnuft att dela med sig. Jag kan verkligen höra Oprahs röst i orden och texten jag läser. Hon delar med sig av anekdoter från sin barndom, när hon gjorde The Oprah Show och så mycket mer. Och visst är det en tänkvärd bok men jag känner väl att krönikor passar bäst just som krönikor i en tidning och inte som bokform. Trots att den var så kort kändes den lite långdragen.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.