lördag 3 augusti 2019

Änkan av Fiona Barton

Titel: Änkan
Författare: Fiona Barton
Förlag: Massolit Förlag
ISBN: 978-91-7679-035-9
Original titel: The Widow 
Antal sidor: 380
Finns hos: Adlibris / Bokus

Första meningen: Jag hör det knastrande ljudet av hennes fötter på grusgården. 

Handling: Vi har alla sett honom stirra på oss från löpsedlarna - monstret, mannen som har anklagats för ett fruktansvärt brott. Men hon då? Kvinnan som står vid hans sida. Hur mycket vet hon?

Jean Taylors liv var behagligt alldagligt. Hon hade ett fint hus och en omtänksam man. Glen var den enda hon någonsin velat ha, mannen med stort M. Men allt förändrades när han förvandlades till den anklagade, till odjuret på tidningarnas framsidor. Jean var plötsligt gift med en man som i andras ögon var kapabel till obeskrivlig ondska. Är hon medskyldig? Eller är hon den hunsade eller den ovetande hustrun? Är Glen överhuvudtaget skyldig till brottet som alla tror att han har begått? 

Nu är Glen död, och Jean är för första gången ensam. Det är fritt fram att avslöja hela historien på hennes egna villkor. Jean Taylor tänker berätta allt hon vet. 

Kommentar: Hade sett fram emot en bra och obehaglig thriller, nja det blev det inte riktigt med denna bok. Hade höga förhoppningar men jag gillade den inte alls, rörig, konstig, för mycket tankar och lite handling helt enkelt. Karaktärerna kändes inte intressanta, jag gillade ingen av dem och de kändes alla tråkiga och platta.

Betyg: 2 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.