tisdag 30 juli 2019

Förlorat ansikte av Anna Karolina

Titel: Förlorat ansikte
Författare: Anna Karolina
Förlag: Norstedts
ISBN: 978-91-1307-309-5
Serie: Amanda Paller #3
Antal sidor: 332
Finns hos: Adlibris / Bokus

Första meningen: Hon såg den genomskinliga vätskan komma farande genom luften och visste att hennes liv var över. 

Handling: Den unga flyktingen Tara får syra kastat i ansiktet. En man kör henne till sjukhuset men försvinner innan någon hinner se vem han är. Dådet tycks vara hedersrelaterat, men när Amanda Paller tar över polisutredningen anar hon att något annat ligger bakom attacken. Då händer det som inte får hända, Tara försvinner spårlöst från sitt rum på sjukhuset. 

Förre polisen Magnus kommer ut från fängelset. Livet ligger i spillror. Det ljusnar när Felipe erbjuder honom ett jobb på bageri, men innan han vet ordet av befinner han sig mitt i en uppgörelse i under världen. 

Kommentar: Tredje boken i serien om polisen Amanda Paller. Är det den sista tro? Har verkligen tyckt om denna serie, dock levde inte riktigt denna upp till de två första men fortfarande läsvärd. Den här griper inte riktigt tag i mig på samma sätt som föregångarna, den är absolut inte dålig men når inte riktigt upp till de andra två, ibland lite rörig.
Boken är rapp och bra skriven, en fartfylld deckare. Amanda som polis är spännande och uppfriskande att läsa om.

Betyg: 3 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.