onsdag 20 mars 2019

Vårenkät


Hittade denna vårenkät hos Mia så jag tänkte jag skulle svara på den. Kan vi bara sluta upp med att säga att mars månad är den månad det är vår, för det är bakslag varje år och våren tittar inte fram i mars månad. Idag hos mig snöar det blandat med regn, så oskönt.

1. Vad ser du mest fram emot våren?
Att det blir ljusare och ljusare samt varmare, vill slippa vinterjackan nu.

2. Vilken är ditt favoritstället att sitta och läsa?
I soffan är min absoluta favoritplats. Jag läser även i badet, en annan favoritplats. Vill hitta den perfekta läsfotöljen men har inte hittat den än, men jag har inte gett upp.

3. Vad brukar du ta med dig till din lässtund?
Blir oftast kaffe eller te.

4. Är det någon bok du ser extra mycket fram emot att läsa i vår?
En bur av guld av Camilla Läckberg, så peppad på denna.
Kniv av Jo Nesbö, favoritförfattaren. Och en ny Harry Hole serie, peppen är enorm.

5. Finns det någon "dammig bok" i hyllan du är extra sugen på att läsa i vår?
Dammiga böcker i min bokhylla finns det gott om kan jag meddela så där kan jag välja hur många som helst till detta svar.

6. Finns det någon klassiker du skulle rekommendera alla att läsa?
Of mice and men av John Steinbeck. En fantastisk bok, fantastisk.

7. Finns det något du längtar efter, bokmässigt alltså?
I april har jag ett bokigt event hos Albert Bonniers förlag, det ser jag väldigt mycket fram emot. Sedna är det inte så mycket inplanerat så vi får se vad som kommer min väg.

3 kommentarer:

  1. Håller med dig om mars! Än vågar man inte hänga undan varma jackorna...

    SvaraRadera
  2. Här uppe i norr är det då ingen vårmånad när mars kommer :P Snön ligger i drivor ännu.

    SvaraRadera
  3. mars månad härnere i Skåne detta året iaf har varit relativt "vårigt" dock fortfarande för kallt för skippa vinterjackan :(
    Men annars brukar vi få en del snö under mars Dx

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.