torsdag 31 januari 2019

Hindsight: And all the things I can´t see in front of me av Justin Timberlake

Titel: Hindsight: And all the things I can´t see in front of me
Författare: Justin Timberlake
Förlag: Virgin Books
ISBN: 978-07-5355-215-5 
Språk: Engelska
Antal sidor: 288
Finns hos: Adlibris / Bokus
***********************************************************************
Handling: In his first book, Justin Timberlake creates a characterstically dynamic experience, one that combines intimate reflections and observations on his life and work, with hundreds of candid photographs from his personal archives. 

He looks back on his childhood and his very early love of music, and reveals the inspiration behind many of his songs and albums. He explores his internal songwriting process, and his collaborations with other artists and directors. He also reflects on who he is, examining what makes him tick, speaking candidly about fatherhood, family, close relationships, struggles, and his search to find an inner calm and strength. 

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mina tankar: Den här boken fick jag i julklapp av min vän som köpte den när han var i London. Jag ÄLSKAR Justin Timberlake, älskar! Så jag blev så glad att han köpte den till mig då den var slutsåld på Adlibris samt Bokus hur länge som helst.

Det här var en bok som jag läste ut i en sittning, tog inte alls lång tid att läs ut då större delen av boken innehåller bilder och inte text. Boken innehåller väldigt mycket bilder från Justin liv, de mesta från scenen och senaste turné han gjorde. Eftersom större delen innehåller just bilder vill jag inte kalla detta en biografi, boken innehåller en 80% bilder och 20% text. Boken gör sig snyggast som coffee table book.

Texten är kort men med korta drag berättar Justin om sin roll som artist, pappa, make, vän, son, artist. Han är oerhört passionerad på sitt jobb, han talar mycket om vad det är som inspirerar honom. Svårt att bedöma en sån här bok då jag dels är partiskt eftersom jag varit fan av Justin sedan urtidens minne. Men en snygg bok att ha framme.

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.