söndag 11 november 2018

Jag släpper dig aldrig av Petra Holst

Titel: Jag släpper dig aldrig
Författare: Petra Holst
Förlag: Forum Bokförlag
ISBN: 978-91-3715-300-1 
Språk: Svenska
Antal sidor: 422
Finns hos: Adlibris / Bokus
***************************************************************************************************************************
Handling: Isabel och Anna har varit bästa vänner så länge de kan minnas. När Isabel träffar Annas man på en lägenhetsvisning dras hon mot sin vilja till den karismatiske David. Fast hon inte vill svika Anna blir det allt svårare för henne att stå emot sina känslor. När sommaren går mot sitt slut måste Isabel bestämma sig. Men vad vill egentligen David? Tänker han lämna Anna eller går han rentav bakom ryggen på dem båda? 

Anna är sjukskriven för depression och går i terapi för att få bukt med sin svartsjuka. Hon har länge misstänkt att David träffar andra kvinnor, men kan hon verkligen lita på sin magkänsla? Hon har ju varit så förvirrad på sistone, känner faktiskt inte riktigt igen sig själv. Och hon älskar ju David och vill tillbringa resten av livet med honom. När hösten står för dörren tvingas Anna fråga sig själv: Hur långt är hon villig att gå för att behålla sin man?

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Detta är den första boken jag läser skriven av Petra Holst. Har varit sugen länge på att läsa något och nu är det gjort. Denna bok dök upp här hemma som spontanpost av förlaget, det var som att de läste nyheter jag var intresserad av att läsa.

"Jag släpper dig aldrig" beskrivs som en relationsrysare och det är en väldigt bra beskrivning tycker jag. Ingenting är som det ser ut att vara. Det är en klaustrofobisk känsla nästan genom hela boken och jag mår nästan dåligt med Anna. Den depression som hon har drabbats av gör henne oerhört svartsjuk. Ibland pendlande jag mellan att störa mig på henne då jag tyckte att hon var lite väl svartsjuk men det släppte ju mer jag lärde känna henne och det hon gick igenom. De tvivel och hur hon inte kan lita på sina sinnen känner upplever även jag tillslut.

Författaren håller läsaren i ett grepp genom hela boken. Bit för bit avslöjar hon hur det ligger till. Spännande och läsvärd, en bok jag verkligen rekommenderar.

Betyg: 4 av 5

Denna bok var ett recensionsexemplar från Forum Bokförlag, tack för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.