torsdag 20 september 2018

Helgfrågan v. 38

Veckans helgfråga hos Mia lyder: Ska du besöka Bokmässan i år?
Jag har planerat flera år att jag ska gå, varje år planerar jag att jag ska besöka bokmässan. Vill så gärna besöka den. Men varje år slutar det med att jag inte åker. Jag lider av panikattacker i stora folkmassor. Så jag får panik bara av att tänka på mängden människor som visas i lokalen och trängseln. Jag går och får hjälp för mina panikattacker, de har blivit bättre men inte så jag känner att jag klarar det i år. Vi får se kanske nästa år, jag ska fortsätta jobba på dem så jag förhoppningsvis kan åka iallafall torsdag och fredag när det kanske är minst folk. 

Ni som ska åka ha det alldeles underbart :) 

Bonusfråga: Har du något restaurangtips i Göteborg?
Var så länge sedan jag var i Göteborg nu faktiskt så jag har inget bra tips. Jo om Pinchos finns där så är det mitt tips, älskar Pinchos. 

10 kommentarer:

  1. ja ibland är det jobbigt med folkmassorna. men då får en gå till Rum för poesi
    (om det finns kvar). där var det alltid svalt och tyst

    SvaraRadera
  2. Det låter jobbigt. Hoppas att du får chansen nästa år. Man ska aldrig ge upp hoppet. Tänk på judarna som vid påsk alltid sa: Nästa år i Jerusalem!

    SvaraRadera
  3. Jag brukade älska alla typer av mässor men numera klarar jag inte av när det är trångt, svettigt, hög ljudnivå osv.

    SvaraRadera
  4. Jag kan förstå att bokmässan kanske inte är det stället du helst vill åka till i det fallet.

    SvaraRadera
  5. Ja det kan vara jobbigt med mässor men som du är inne på så tror jag att det kan vara mindre folk i början av bokmässan. Hoppas du har möjlighet att gå nästa år.

    SvaraRadera
  6. Undviker också sådana stora folksamlingar efter det att min Meniérè tyvärr "lag i en högre växel" och hörseln dessutom blev hårt drabbad. Men som sagt, man skall aldrig ge upp hoppet om att det kan bli bättre, oavsett vad det gäller.

    SvaraRadera
  7. Fy vad jobbigt, det lider inte jag av men ibland kan jag få för mig att jag ska svimma, det är något med ljudet.

    SvaraRadera
  8. Det lider min mamma av, men får medicin numera, så jag vet att det inte är det roligaste att göra. Hon gör bara saker som hon gillar och då går det. Andra folksamlingar fungerar inte.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.