söndag 26 augusti 2018

Grey av EL James

Titel: Grey
Författare: EL James
Förlag: Arrow
ISBN: 978-17-8475-325-2
Serie: Fifty shades #4
Språk: Engelska
Antal sidor: 559
Finns hos: Adlibris / Bokus
**********************************************************************************
Handling: In Christian´s own words, and through his thoughts, reflections and dreams EL James offers a fresh perspective on the love story. 

Christian Grey exercises control in all things, his world is neat, disciplined and utterly empty, until the day that Anastasia Steele falls into his office, in a tangle of shapely limbs and tumbling brown hair. He tries to forget her, but instead is swept up in a storm of emotion he cannot comprehend and cannot resist. Unlike any woman he has known before, shy, unworldly Ana seems to see right through him, past the business prodigy and the penthouse lifestyle to Christians cold, wounded heart. 

Will being with Ana dispel the horrors of his childhood that haunt Christian every night? Or will his dark sexual desires, his compulsion to control, and the self-loathing that fills his soul drive this girl away and destroy the fragile hope she offers him?

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Vetefan varför jag köpte den här boken egentligen. Jag har läste den här serien när den kom ut och tyckte väl sådär om den. Men jag fick väl något infall och tänkte jag skulle köpa även denna.

Grey är skriven ur Christians perspektiv, det var intressant att läsa och veta hur han tänker. Det var även skönt att slippa läsa ur naiva Anastasias perspektiv och slippa läsa om hennes "inner goddess". Det här är givetvis en väldigt lättläst bok, man behöver liksom inte tänka så mycket för det är inget mord man ska lösa direkt.

Att läsa ur Christians perspektiv gjorde så några bitar föll på plats lite mer, om hans förflutna tex. Boken är på tok för lång för sitt eget bästa, trots att den är lättläst så hade jag svårt att ta mig igenom boken då jag tyckte den var lite långtråkig.

Eftersom det inte är nya handlingar i den här boken kändes det som att läsa om första boken i serien och ja det var det ju. Känns verkligen som att läsa samma bok, det märks att denna är skriven för att tjäna ännu mera pengar.

Betyg: 2 av 5

2 kommentarer:

  1. Har varit lite osäker på om jag ska läsa denna eftersom jag ändå gillade serien men också tyckt att denna verkar lite "onödig" Men då stryker jag denna från min lista haha :)

    SvaraRadera
  2. Du kan gott skippa denna bok ;) det är verkligen som att läsa bok nr 1 i serien igen.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.