måndag 27 augusti 2018

Film: Daredevil

Titel: Daredevil
Originaltitel: Daredevil 
Premiär: 14 mars 2003 (Sverige) 
Längd: 1 h 43 min
Skådespelare: Ben Affleck, Jennifer Garner, Colin Farrell, Michel Clark Duncan, Jon Favreau, Ellen Pompeo, Joe Pantoliano
Genre: Action ┃Crime ┃Sci-Fi
Betyg på IMDb: 5,3
Länk till IMDb

Handling: "På dagen arbetar den blinde Matt Murdock som advokat och på natten är han, Daredevil, en maskerad hjälpte som bevakar stadens mörka gränder. En obeveklig hämnare för rättvisan."

Kommentarer: Daredevil skadade som barn av radioaktiv avfall och förlorade därmed synen. Trots att han är blind förstärktes hans andra sinnen och egenskaper, hans öron ger honom superhörsel och på så sätt nyttjar han sinna sinnen till att dra på sig en trång dräkt och bekämpar brottslighet med hjälp av sin käpp som han använder som vapen.

Det här seglar inte direkt in som min favoritfilm, för att vara ärlig är den rätt dålig. Det sämsta med denna film är skådepelarna i stort sett, ingen av dem gör så bra ifrån sig. Ben Affleck har inte direkt varit någon favorit hos mig, tycker han är bättre som regissör än som skådespelare. Här måste han göra sin töntigaste rolltolkning någonsin, går mest omkring med sammanbiten min i en töntig outfit. Colin Farrell uppskattar jag som skådespelare men här spelar han över av dess like.

Ibland är det hyfsad action trots att regin är platt och oengagerade skådespelare som spelar över i varje scen.


2 kommentarer:

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.