måndag 25 juni 2018

Syndabocken av Sofia Sarenbrant

Titel: Syndabocken
Författare: Sofie Sarenbrant
Förlag: Bookmark Förlag
ISBN: 978-91-8854-557-2
Serie: Emma Sköld #6
Språk: Svenska
Antal sidor: 377
Finns hos: Adlibris / Bokus

*********************************************************************************
Handling: En inbrottsvåg drar genom den välbärgade Stockholmsförorten Bromma, och tjuvarnas metoder blir allt värre. När ett mord på en tonårspojke skadar idyllen kopplas Emma Sköld in på fallet. Är det ett villainbrott som har gått snett? 

Misstankarna riktas mot städerskan som hittade den mördade pojken. Eller är det den baltiske gästarbetaren som grips på bar gärning under ett inbrott? Fast besluten om att lösa fallet tar Emma saken i egna händer och försätter därigenom både sig själv och andra i livsfara. 

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Sofie Sarenbrant är tillbaka efter två år med den sjätte delen i serien om Emma Sköld. Jag älskar hennes böcker, fristående från denna serie men framförallt älskar jag den här serien om Emma, det är en trevlig bekantskap att återse som att komma hem.

Underbar bok som man läser i ett sträck då man bara vill ha mer och mer. Det går helt enkelt inte att lägga ifrån sig hennes böcker förens de är utlästa, precis så är det även med Syndabocken. Jag äskar hur man kastas direkt in i handlingen och sedan går det i ett hela tiden i ett raskt tempo.

Handlingen i boken var spännande. Jag hade mina aningar om att jag hade listat ut det, men det kunde jag ändå inte och det är ju positivt. Författaren är otroligt duktig på att skildra och lyfta fram aktuella saker i sina böcker. Denna gång till stor del facebookgrupper, sociala medier och dess negativa sidor de kan framkalla hos människan. Hon är duktig på att beskriva hur vi människor beter oss i just dessa sammanhang och hur vi beter oss på nätet. Det är lagom mycket polisarbete och huvudkaraktärernas privata bekymmer och problem, utan att det blir för långrandigt åt någon av delarna.

Jag ser så mycket fram emot nästa del i den här serien. Till min glädje såg jag på Sofies instagram att det redan näsat år kommer en uppföljare. Längtar!

Betyg: 4 av 5

Denna bok var ett recensionsexemplar från Bookmark Förlag, tack för den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.