torsdag 21 juni 2018

FUCKBOY: Praktisk handbok i konsten att dejta av Cecilia Salamon

Titel: Fuckboy: Praktisk handbok i konsten att dejta
Författare: Cecilia Salamon
Förlag: Bookmark Förlag
ISBN: 978-91-8854-581-7 
Språk: Svenska
Antal sidor: 181
Finns hos: Adlibris / Bokus

*********************************************************************************
Handling: Fuckboy: Praktisk handbok i konsten att dejta är relationsexperten Cecilia Salamons uppgörelse med destruktiva dejtingmönster, fuckboys (du kommer snart att veta allt du behöver om den) och seglivade myter om kärlek. Med personliga och professionella tips boostar Sveriges egen Carrie Bradshaw både dem som drömmer om en relation och dem som bara dejtar för skojs skull. 

Tillsammans med träffsäkra illustrationer av Louise Winblad, utlovas underhållande igenkänningsläsning och nakna sanningar. 

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag fick förfrågan från förlaget om jag ville läsa denna, min spontana reaktion var att jag var tveksam. Är detta en självhjälpsbok, för det är inga böcker för mig. Och så tänkte jag trots jag är singel så behöver jag väl ingen hjälp. Men den lät ändå väldigt rolig och underhållande så jag tackade jag. Jag är glad att jag tackade jag för den satte ett leende på mina läppar under tiden jag läste den.

Boken är verkligen inte skriven som en självhjälpsbok tack och lov utan med väldigt mycket humor och värme, det är det jag gillar bäst. Det känns som att författaren är min vän som peppar mig och hejar på mig. Boken är underhållande skriven och Cecilia bjuder väldigt mycket på sig själv. Hon delar med sig av sitt eget dejtande, lyckade och misslyckande relationer och dejter. Ibland upplever jag den lite för pladdrig men det är egentligen inget som stör. Cecilia är nog precis som jag född på 80-talet, så igenkänningsfaktorn är stor. Det jag mest gillar med boken är att Cecilia börjar med att säga att det är helt okej att vara singel, om man trivs med det, för det är precis så för mig. Jag trivs med att vara singel men är inte den som stänger dörren ändå.

Louise Winblad har illustrerat boken och jag gillar verkligen hennes illustrationer väldigt mycket, de tillför verkligen boken det lilla extra och kompletterar texten.

Betyg: 3 av 5

Denna bok var ett recensionsexemplar från Bookmark Förlag, tack för den.

2 kommentarer:

  1. Fick också den känslan, att författaren var som en vän som peppade en!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.