måndag 26 mars 2018

Film: Hangman

Titel: Hangman
Originaltitel: Hangman 
Premiär: 24 november 2017  
Längd: 1 h 38 min
Skådespelare: Michael
Genre: Crime┃Mystery ┃Thriller
Betyg på IMDb: 5,1
Länk till IMDb

Handling: "En polis på mordavdelningen börjar samarbeta med en kriminalprofilerare för att fånga seriemördaren som utför sina mord inspirerad av barnleken "hänga gubbe"."

Kommentarer: Al Pacino är lite av en favoritspelare. Den här såg syster och jag i helgen. Jag är väldigt lättskrämd så jag var lite osäker på om jag ville se den efter att jag hade sett trailern. Jag trodde att den skulle vara läskigare eller mer nervkittlande är nog rätt ord än vad den faktiskt var. Och det kommer från en lättskrämd person som mig.

Många olika twister utlovas i den här filmen, men tja de faller lite platt. Al Pacino spelar pensionerade mordutredaren Ray Archer. Han kommer tillbaka för att med kollegan Will Ruiney fånga en av stadens seriemördare. Mördaren baserar sina mord med barnspelet hänga gubbe, därav namnet Hangman. Helt ofrivilligt får de journalisten Christi Davies om halsen. Hon är reporter som ska skugga dem och rapportera om brottsvågen. Tillsammans kämpar de mot klockan för att förhindra nya mord. Men varje dag hittar de en hängd kropp som avslöjar en bokstav som ristats in på offrets rygg.

Handlingen svänger än hit och dit. Den innehåller en hel del ologiska segment som man lätt suckar åt. Men det är ändå en helt ok film att se i brist på annat och om man som jag gillar Al Pacino för han gör mycket bra ifrån sig här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.