fredag 2 februari 2018

Mindfulness för losers av Christoffer Holst

Titel: Mindfulness för losers
Författare: Christoffer Holst
Förlag: Bokfabriken
ISBN: 978-91-7629-316-4 
Språk: Svenska
Antal sidor: 285
Finns hos: Adlibris / Bokus

********************************************************************************
Handling: Du kan ta tjejen ur Heta nätter, men du kan inte ha Heta nätter ur tjejen. 

Pamela Perssons liv är inte precis perfekt. Hon är 27 år och bor fortfarande hemma i källaren hos sina föräldrar i den jämtländska byn Solvik. Jobbet på frisörsalongen Hot Clip ger varken nog med pengar eller stimulans och alla människor i byn, inklusive hennes gamla tjejkompisar, ser ner på henne efter hennes medverkan i dokusåpan Heta nätter. 

När Pamelas största intresse i livet, den amerikanska skådisen Wade Crust, är på väg till Stockholm för en filminspelning ser Pamela sin stora chans. Hon måste fly från allt som är mörkt i Jämtlands skogar till allt som glimmar i storstaden. 

I Stockholm träffar Pamela den mopedåkande muskelbyggaren Sebbe och den nästan diplomerade mindfulnesscoachen Gloria. Samtidigt som det amerikanska stjärnbesöket närmar sig kryper allt hon lämnat i Solvik tätt inpå. Och frågan är vad Pamela egentligen letar efter? 

(Goodreads.com)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Förra året läste jag "För oss är natten ljus" av Christoffer Holst, gillade den verkligen så mycket. Så jag ville klart läsa mer av denna författare. Efter att ha avslutat "Mindfulness för losers" har jag klart hittat en ny favorit.

Det här är en riktigt charmig bok. Något som slår mig är att Christoffer är duktig på att beskriva en rad olika personligheter och dess många olika sidor, han beskriver dem med sådan värme och så himla klockrent. Alla får vara precis som de är och som de vill, det är precis så det ska vara.

Jag gillade karaktärerna. Visst kändes Pamela för mig yngre än sina 27 år då jag tycker att hon beter sig lite som att hon inte är sin ålder. Även hennes föräldrar behandlar henne som att hon vore mycket yngre. Men ändå så gillar jag henne, jag bryr mig om henne och hur det ska gå för henne. Hon är som hon är och ber inte om ursäkt för det, älskar det. Och så är hon ju härligt självironisk också. Gloria kan jag inte heller låta bli att älska, hon är verkligen pang på utan några som helst ursäkter.

Boken är väldigt lättläst, tar inte lång stund alls att läsa ut för man vill ju veta hur det ska gå för alla.
Den är rolig, charmig och ärlig. Verkligen en feelgood roman att rekommendera. Jag ser fram emot att läsa mer av Christoffer Holst.

Betyg: 4 av 5

Böcker jag läst av Christoffer Holst: 
För oss är natten ljus

4 kommentarer:

  1. Gillade också För oss är natten ljus! Nästa bok av honom blir nog Mitt hjärta går på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste också skaffa Mitt hjärta går på :) tycker verkligen om hans böcker.

      Radera
  2. Ja, han har blivit en favorit hos mig också. Jag gillar att han beskriver människor som kanske inte är jättesympatiska, men man kan liksom inte låta bli att gilla dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig :) han beskriver så himla bra och man blir liksom glad av hans böcker :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.