måndag 12 februari 2018

Film: Kingsman-The Golden Circle

Titel: Kingsman: The Golden Circle
Originaltitel: Kingsman: The Golden Circle
Premiär: 22 september 2017 (Sverige) 
Längd: 2 h 21 min
Skådespelare: Taron Egerton, Mark Strong, Julianne Moore, Colin Firth, Channing Tatum, Halle Berry, Pedro Pascal
Genre: Action ┃Adventure ┃Comedy
Betyg på IMDb: 6,9
Länk till IMDb

Handling:"I nya actionkomedig Kingsman: The Golden Circle står våra hjältar, vars yttersta mål är att hålla världen säker, inför en ny utmaning. När deras huvudkontor förstörs hålls världen gisslan och de upptäcker att det finns en alloerad spionorganisation i USA som heter Statesman. Tillsammans med den nya spionorganisationen sätts deras intelligens på prov. Allt för att lyckas besegra deras gemensamma fiende och slutligen kunna rädda världen. Något som verkar bli vardagsmat för Eggsy."

Kommentarer: Jag gillade verkligen den första filmen, Kingsman - The secret service. Men som alltid när det kommer till uppföljare är man lite nervös för uppföljaren, de brukar ju inte alltid leva upp till förväntningarna. Denna är inget undantag, den är såklart sevärd och man får sig ett par skratt men den kommer inte upp till samma nivå som den första filmen. Fortfarande är detta en sevärd film och underhållande men inte riktigt lika unik som den första.

Filmen är på tok för lång för sitt eget bästa, den hade inte behövt hålla på i 2 timmar och 21 minuter, på tok för långt helt enkelt. Det känns som att filmen aldrig tar slut, och det är tyvärr till det negativa utan det känns som att den fortsätter och fortsätter.

Att Colin Firth återvänder är ingen hemlighet, det kan man se på affischen och har man sett trailerna sen innan så missar man det inte där heller så det är ingen spoiler. Jeff Bridges och Channing Tatum har promotat denna rätt mycket så det var med förvåning jag insåg hur lite de är med i filmen.

Slutet känns som att en till uppföljare kommer att ske. Visst jag kommer se den i så fall det vet jag men ja inte med samma entusiasm som jag såg första.



2 kommentarer:

  1. Såg den i fredags och jag kan inte annat än hålla med. Den var inte alls lika bra som första.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uppföljare brukar ju inte alltid bli så lyckat, tyvärr.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.