måndag 20 november 2017

TV-serie: Gåsmamman: Säsong 3

Titel: Gåsmamman: Säsong 3
Premiär: 28 september 2017 
Längd: ca 45 min per avsnitt
Antal avsnitt: 8
Skådespelare: Alexandra Rapaport, Allan Svensson, Morgan Alling, Christian Svensson, Grynet Molvig, Ulf Friberg, Shelby Niavarani, Anastasios Soulis
Genre: Thriller
Sett på: C More
Betyg på IMDb: 7,5
Länk till IMDb

Handling: "När säsong tre av Gåsmamman tar vid är Sonja ute ur fängelset och ett nytt liv i trygghet har tagit sin början. Tillsammans med nya kärleken John har hon byggt sitt drömhus och äntligen kan hon lämna sitt turbulenta och smärtsamma förslutna bakom sig. Men trots en önskan om att hålla familjen utanför de kriminella kretsarna dras Sonja återigen tillbaka in i en lagläs värld av våld och brutala uppgörelser."

Kommentarer: Det var en lång väntan på den tredje säsongen av Gåsmamman. Den här serien är så himla bra, välgjord och välspelad. 

Precis som föregående säsonger gasar Gåsmamman på i en rasande takt. Det händer hela tiden något. När man tror att det ska lugna sig lite nej då går något snett som hotar att ställa till det riktigt ordentligt för Sonja och hennes familj. 

Alexandra Rapaport är riktigt bra i denna serie, som alla andra övriga skådespelare. Min favorit är dock gangster bossen Barry spelad av Christian Svensson. Han måste vara min favoritskurk på bra länge. Man ska väl egentligen inte heja på skurken men det går inte att inte låta bli att heja på Barry, han lyckas tom få mig att skratta i i stort sett varje avsnitt. 

Om man ska tro Alexandra Rapaport så var detta sista säsongen, jag läste en intervju med henne i Göteborgsposten där hon mer eller mindre bekräftar att detta var sista säsongen. Så himla tråkigt för detta är en riktigt bra serie. Och för att inte tala om slutet på denna säsong! Jag satt bara och gapade och tänkte men nej så kan den ju inte sluta. Vilken cliffhanger. 

Har du ännu inte sett denna serie, så se till att göra det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.