måndag 11 september 2017

Fastnar helt enkelt inte

Jag har helt enkelt kommit fram till att jag älskar Jussi Adler-Olsen serie om Avdelning Q med Carl Mörk och Assad i spetsen men de fristående böckerna han skriver är inget för mig, tyvärr.

För något år sedan påbörjade jag Alfabethuset och tänkte att jag skulle gilla den, men nej den föll mig inte i smaken och jag kom ingenstans efter ca 100 sidor.

Så gav jag mig på denna på över 600 sidor, Washingtondekretet och tänkte att detta skulle vara i min smak. Nope, inte denna gång heller. Efter ca 150 sidor fastnade jag inte här heller och det var bara så seeeegt. Orkar inte traggla mig igenom böcker som jag inte fastnar för och inte kommer någonstans med.

Så ja det blir denna författare när han skriver om Avdelning Q istället helt enkelt framöver.

2 kommentarer:

  1. Jag har inte fastnat för baksides texterna på Jussi Adlers Olsens fristående böcker så har inte ens gett dem en chans och det känns inte som att jag kommer göra det heller. Avdelning Q har jag läst några som jag gillat men sen inte läst de senaste böckerna ändå..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har liksom tyckt att de verkar intressanta och i min smak när jag läst på baksidan men när jag sedan läst så fastnar jag inte alls. Så det blir inga flera fristående utan Avdelning Q framöver helt enkelt.

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.