måndag 21 augusti 2017

TV-serie: The Arrangement: Säsong 1

Titel: The Arrangement - Säsong 1
Originaltitel: The Arrangement 
Premiär: 5 mars 2017 
Längd: ca 41 min per avsnitt 
Antal avsnitt: 10 
Skådespelare: Josh Henderson, Christine Evangelista, Lexa Doig, Carra Patterson, Michael Vartan, Katherine Isabelle
Genre: Drama
Sett på: HBO Nordic
Betyg på IMDb: 6,6
Länk till IMDb

Handling: "Den unga skådespelerskan Megan Morrison provspelar för den kvinnliga huvudrollen i en kommande storfilm, mot den manlige stjärnan Kyle West. Megans askungesaga tar dock en oväntad vändning när hon möter Terrence Anderson, självhjälpsorganisationens Institute of Higher Minds ledare. Hon får ett förslag som kommer att förändra hennes liv. I Hollywood är även kärlek pengar."

Kommentarer: Jag behövde se något lättsmält och något som inte hade en massa säsonger så jag klickade mig in på HBO Nordic och fann denna. Det här är en typisk guilty pleasure serie att fastna i, nästan en serie man lite skäms för att man tittar på och faktiskt gillar. Jag ska erkänna att jag var lite förvånad över att hitta denna på just HBO Nordic men det är en serie från E!, det förklarade det hela.

Jag gillade verkligen den här serien, det är inte den bästa jag sett och ibland känns den lite väl såpaktig och lite b för att vara ärlig, vissa scener och repliker får mig att ta fram skämselkudden men jag tyckte om den och lyckades fastna på en gång och ville bara se mer och mer, vipps så var alla 10 avsnitt slut.

Ju fler avsnitt jag plöjde kände jag hmmm detta påminner lite om Tom Cruise och Katie Holmes, rykten säger att serien är baserad på deras förhållande, att Tom Cruise ska ha betalat henne för att offentligt dejta honom för att sedan gifta sig med honom och att den även handlar om Scientologerna, jag är helt övertygad om att så är fallet. Nu kan ju jag för livet inte i mig förstå varför någon vill vara med i en sekt för ursäkta mig men det är det jag klassar Scientologerna som men jag fann detta upplägg intressant, jag tror att säkert denna typ av överenskommelser förekommer i Hollywood och att detta inte är helt taget ur luften. I The Arrangement handlar det om en väldigt skum organisation/sekt kallad IMH (Institute of the Higher Minds). Sektens ledare Terence är otroligt beräknande, manipulativ och creepy, han har Kyle i sitt grepp om man säger.
Min andra tanke var: men Kyle verkar ju faktiskt kär i Megan och hon i honom så varför detta kontrakt?! Men ja det får man såklart svar på allt eftersom man kollar. Som sagt en bra och fascinerande historia.

Josh Henderson är perfekt i rollen som Kyle West, den snygga oemotståndliga filmstjärnan, charmig med ett bad-boy utseende, något arrogant. Jag slits hela tiden med att gilla honom till att inte förstå mig på honom, tänker vad är det han döljer för att sen tänka naaww han är väl en fin pojkvän till Megan, och så fram och tillbaka. Jag har en vän som bor i L.A som är nära vän med Josh Henderson och jag har ungefär en miljon frågor till honom om den här serien.
Jag tycker överlag att alla skådespelare gör bra ifrån sig. De bjuder in till både skratt och frustration.

The Arrangement höll god kvalité hela säsongen med viss såpa känsla som jag nämnde tidigare. Jag är glad att det kommer en säsong 2. Hoppas jag inte behöver vänta på tok för länge på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.