söndag 28 maj 2017

Sommarläsningsenkäten


Lyran har satt ihop en rolig sommarenkät. Jag är verkligen inget fan av värme och sol, blä. Jag mår seriöst dåligt i värmen, vi har haft upp till 26 grader både igår och idag och jag har mått allt annat än bra i värmen, spydde tom igår. Aja till frågorna :)

1. Brukar du läsa mer eller mindre, eller som vanligt på sommaren?
Det brukar faktiskt bli mindre, jag brukar alltid ha tre veckors semester sista veckan i juli och två första i augusti så även i år. Man skulle kunna tro att man har mer tid på sommaren och semester men av någon anledning blir det mindre läst för mig. Trots att jag inte är något fan av värmen så hittar man ju ändå på mer aktiviteter utomhus.

2. Läser du samma typ(er) av böcker som under övriga delar av året, eller läser du något speciellt på sommaren? 
Jag vill oftast läsa lite mer feel-good böcker på sommaren. Jag läser ju mycket deckare i stort sett genom hela året, men jag känner alltid sug efter lättsamma feel-good böcker på sommaren.

3. Beskriv den ultimara sommarläsningsplatsen! Inkludera gärna smaker, dofter o s v. 
Eftersom jag inte är något av fan av värme så är det min vanliga plats i soffan. Visst hittar jag skugga utomhus kan det funka ibland. Något jag älskar med sommaren dock är doften av nyklippt gräs.

4. Vilken bok är perfekt för en slö dag på stranden/i hängmattan?
Så fort jag får chansen så tipsar jag om Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón, underbar bok.

5. Berätta om en bra bok som utspelar sig på sommaren!
Sommaren jag blev vacker-trilogin av Jenny Han. Det är verkligen sommar över den trilogin. Passar perfekt att läsas nu under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.