måndag 23 januari 2017

TV-serie: Gilmore Girls - Säsong 5

Titel: Gilmore Girls - Säsong 5
Premiär: 21 september 2004
Längd: ca 44 min per avsnitt
Antal avsnitt: 22
Skådespelare: Lauren Graham, Alexis Bledel, Keiko Agena, Scott Patterson, Kelly Bishop, Edward Herrmann, Melissa McCarthy, Yanic Truesdale, Sean Gunn, Matt Czunchry
Genre: Comedy | Drama 
Betyg på IMDb: 8,1

Handling: "Lorelais Dragonfly Inn blir en enorm succé. Och Lorelais romans med Luke får temperaturen att stiga i Stars Hollow. För Rory kraschar college, killar och karriärplaner går upp i rök, vilket får livet att svikta den en gång självsäkra flickan med guldbyxorna."

Kommentarer: Två säsonger kvar att se av den här supermysiga serien. Den femte säsongen är nog den säsongen hittills som är bäst rent kvalitetsmässigt. Varje avsnitt känns så genomtänkt och de är i stort sett alla väldigt bra. Handlingen är intressant och jag som tittare är hela tiden intresserad. 

I den här säsongen utvecklas många karaktärerna något enormt framförallt Rory. Hon tvingas hantera livets tuffa sidor och vad som kommer med det. Rory har ju porträtterats som felfri och det har hon ju varit större delen under alla säsongernas gång men här spricker fasaden något och för att serien ska utvecklas behövdes det. Speciellt slutet på denna säsong och sprickan som uppstår mellan henne och Lorelai är så rejäl och det berörde mig verkligen. 

Trots uppförsbacke i karaktärernas liv har den kvar sin fantastiska humor och de underbara rappa dialoger. I den här säsongen blev även Kirk en favorit, han står för en stor del underhållning. Äntligen fick Luke och Lorelai till det. Jag har inte haft så mycket emot Dean men den här säsongen tråkade han och Rorys förhållande ut mig. Hela grejen kändes bara fel, hur de blev tillsammans, jag gillade honom när de var ihop den första omgången men den här omgången var bara så fel. Logan tycker jag är helt ok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.