lördag 23 juli 2016

The longest ride av Nicholas Sparks

Titel: The longest ride
Författare: Nicholas Sparks
Förlag: Grand Central Publishing
ISBN: 978-14-5552-063-3
Språk: Engelska 
Antal sidor: 475
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: Ira Levinson is in trouble. Ninety-one yeras old and stranded and injured after a car crash, he struggles to retain consciusness until a blurry image materializes beside him: his beloved wife Ruth who passed away nine years ago. Urging him to hang on, she forces him to remain by recounting the stories of their lifetime together. Ira knows that Ruth can´t possibly be in the car with him, but he clings to her words and his memories, reliving the sorrows and everyday joys that defined their marriage. 

A few miles away, at a local bull-riding event, a Wake Forest College sernior´s life is about to change. Recovering from a recent break-up, Sophia Danko meets a young cowboy named Luke, who bears little resemblance to the privilged frat boys she has encountered at school. Through Luke, Sophia is introduced to a world in which the stakes of survival and success, ruin and reward, even life and death loom large in everyday life. As she and Luke fall in love, Sophia finds herself imagining a future far removed from her plans, a future that Luke has the power to rewrite, if the secret he´s keeping doesn´t destroy it first. 

Ira and Ruth. Sophia and Luke. Two couples who have little in common, and who are separated by yedars and experience. 
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Nicholas Sparks hör till en av mina favoritförfattare. Jag blir i stort sett alltid lite berörd av hans böcker om man vet lite vad man får när man påbörjar en Nicholas Sparks bok.

Den här boken var inte hans bästa men en helt ok bok. Jag hade lite svårt att engagera mig i karaktärerna speciellt Ira och Ruth. Och även Sophia lyckades irritera mig med hennes eviga tjat om exet Brian. Hallå du har en ny kille nu, sluta älta ditt förhållande med ditt ex. Den enda karaktären jag inte störde mig på var Luke. Det tog mig även lite väl länge att läsa ut den här boken, den var lite för lång för sitt eget bästa.

Som alltid skriver Nicholas Sparks bra historier även om detta nu inte blev någon ny favoritbok. Som vanligt får vi en del tillbakablickar för att sedan få historien ihop sydd i slutet.

Jag har filmen med samma namn hemma på datorn så den ska jag snart se.

Betyg: 3 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.