måndag 22 februari 2016

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 8

Veckans bokbloggsfråga lyder: Betygsätter du de böcker du läser och skriver om på din blogg? Hur fungerar ditt betygssystem i så fall?

Jag sätter ett betyg på alla böcker jag läser och skriver om i min blogg. Jag ger dem även ett betyg på Goodreads, en sida jag använder mig av väldigt mycket. Mitt betygssystem är inte så invecklat faktiskt. Jag kör på 1-5, där 5 är det bästa betyget och 1 det sämsta. Jag sätter helt enkelt det betyg utefter mina känslor av boken jag läst, det brukar inte bli mer invecklat än så. Sedan skriver jag en recension av boken och sätter betyget och jag är klar.  
 

14 kommentarer:

  1. Jag gör också på liknande sätt och använder också Goodreads. :)

    SvaraRadera
  2. Jag använder också goodreads, men skippar betygen på min blogg. Goodreadsbetygen ser jag mest som en liten (diffus) påminnelse till mig själv om vad jag tyckte om boken.

    SvaraRadera
  3. Betygsättning fungerar inte för mig så jag ger bara omdömen och Goodreads funkar inte riktigt för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har liksom blivit så att eftersom jag ger ett betyg på Goodreads så följer det betyget med på bloggen med helt enkelt.

      Radera
  4. Jag gör också som du, använder mig också rätt så mycket av Goodreads :)

    SvaraRadera
  5. Nej, det behöver inte vara krångligare än så :)

    SvaraRadera
  6. Skönt att det inte behöver vara så avancerat :)

    SvaraRadera
  7. Exakt! Större är det inte :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.