söndag 3 januari 2016

Projekt #hylltömning2016

Det är Nelly Nellonsbokblogg som tagit initiativ till denna utmaning. Så klicka er in hos henne och läs mer om denna utmaning och kanske vill du med anmäla dig.

Hashtaggen under året att använda på Instagram är #hylltömning2016. 

Jag har gått igenom min bokhylla med alla mina olästa böcker. Och jag startar 2016 med 142 st böcker. Varav 35 böcker är i en och samma bok som jag givetvis räknar som enskilda böcker och inte en och samma bok. Jag har Sharkespeares samtliga verk i en stor fin bok, har läst ett par men har 35 st kvar. Så de räknas som enskilda böcker.

Idag har Nelly lagt upp en video med första utmaningen i detta projekt. För varje månad kommer en liten instruktion med en bok man ska plocka ur sin olästa hylla. Målet är ju såklart att tömma så mycket böcker som man bara kan under året. Men första uppgiften är att plocka den första boken som finns till vänster i hyllan och för mig blir det Jussi Adler-Olsens Alfabethuset. Mina böcker är sorterade i bokstavsordning efter författarens efternamn och här nedan ser ni alla mina olösta böcker.


4 kommentarer:

  1. Ah, bra utmaning! Har alldeles för många olästa i hyllorna men tyvärr brukar min läslust försvinna när jag "tvingas på" någon bok. Det är ju klart olika för alla så hoppas det går bra för dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar den lite som den kommer, får inte bli för seriöst och påtvingat men jag hoppas få tömma mina hyllor lite :)

      Radera
  2. jag ska verkligen försöka minska ner antalet olästa nu under det här året :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.