onsdag 9 december 2015

I kroppen min: Vägsjäl av Kristian Gidlund

Titel: I kroppen min: Vägsjäl
Författare: Kristian Gidlund
Förlag: Månpocket
ISBN: 978-91-7503-367-9
Språk: Svenska
Antal sidor: 212
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: "Vår berättelse närmar sig sitt slut. Och vår figur klamrar sig fast på vrakets krutdurk på det öppna havet. Molnen hopar sig. Från och med nu blir allt han skriver korta fragment som han ristar in i tunnans trä."

Efter den hyllade debutboken I kroppen min kommer nu Kristian Gidlunds avslutande texter från bloggen med samma namn. Texterna återspeglar Kristians tankar och känslor under de sista sju månaderna av hans liv. Boken innehåller också Emma Svenssons bilder från fotoutställningen om Kristian Gidlund. 

Han hade ett sjömanshjärta i sitt bröst. Han sökte äventyret. Han älskade livet. Kristian Gidlund, författaren, journalisten och musikern avled den 17 september 2013.  Han blev 29 år gammal. 
~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag vet inte det är svårt att sätta ord på en sån här bok, och man får väl knappast säga ett ont ord om en sån här bok eller denna bok utan att framstå som en riktig idiot. Och att ens recensera en sån här bok, ja vad ska jag säga. Hur kan liksom jag skriva och recensera om Kristians känslor och hans upplevelser om denna fruktansvärda sjukdom.

Det är inte att den inte är bra eller gripande för det är den, men jag tyckte bara att den inte var lika bra som den första boken men absolut en läsvärd bok så man får ett avslut.
Det här är mer en komplettering till bok nr ett. Halva boken består av text och halva boken av foton, så den läses ut på en sittning. Det är gripande att läsa Kristians texter, jag fattar inte hur han hade en sådan livsglädje trots den fruktansvärda sjukdomen.

Betyg: 3 av 5.

Böcker jag läst av Kristian Gidlund:
I kroppen min: resan mot livets slut och alltings början 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.