torsdag 27 augusti 2015

Tango för vilsna själar av Lucy Dillon

Titel: Tango för vilsna själar 
Författare: Lucy Dillon
Förlag: Bonnier pocket
ISBN: 978-91-7429-428-6
Original titel: The ballroom class
Språk: Svenska
Antal sidor: 510
Finns hos: Adlibris / Bokus 

************************************************************************************************************************************
Handling: När den före detta proffsdansaren Angelica återvänder till Longhampton för att städa ur sin mammas hus, bestämmer hon sig för att starta en danskurs på orten. Dit kommer Katie och Ross som försöker rädda sitt äktenskap, där de inte längre vet vem som för vem. Lauren som drömmer om ett sagobröllop och den perfekta brudvalsen medan hennes blivande make Chris mest vill ha det hela överstökat. Och så Laurens föräldrar. De vill ju inte göra bort sig på festen, men mamma Bridget bär på en gnagande hemlighet som skulle kunna vända uppochned på deras lyckliga liv tillsammans.

Under Angelicas ledning lär sig paren steg för steg mer om sig själva och det som är viktigt i livet, och i tangons och salsans virvlar inser de att man aldrig kan dölja något för sin danspartner

 ~Goodreads.com~
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Det här är den första boken jag läser av Lucy Dillon. Jag har två böcker till hemma i bokhyllan, men jag började med denna då jag såg att Tango för vilsna själar var hennes debutbok. Men jag vet inte den här boken grep aldrig tag om mig, det kändes som att jag höll på att läsa den i all evighet och att den aldrig tog slut.

Visst är den en charmig, mysig och något underhållande bok dock kände jag att den stundtals var tråkig och trög att komma in i. Det kändes som att den stundtals stod och trampade och historien kommer inte framåt all. Jag upplevde den för lång och långrandig, över 500 sidor för en feel-good roman är lite väl kan jag tycka.  
Jag fastnar inte heller för karaktärerna i boken och jag hade svårt att engagera mig i dem. Jag störde mig som bara den på deras oförmåga att prata och kommunicera med varandra.

Det här är nog en bok som man antingen tycker väldigt mycket om eller som man inte gillar så överdrivet mycket. Jag hade som sagt lite svårt för den men jag kommer inte ge upp på Lucy Dillon. Jag kommer läsa mer av henne så småningom  även om jag inte är så supersugen just nu.

Betyg: 3 av 5.

8 kommentarer:

  1. De tre som kom ut på svenska innan den här har jag läst och gillat mycket. Den här har jag dock aldrig känt mig sådär jättesugen på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte jag skulle läsa så som de kom ut. Trots att denna inte riktigt blev vad jag ville så kommer jag läsa de andra ändå :)

      Radera
  2. Tycker absolut du ska ge henne någon mer chans, det var nog olyckligt att det första mötet blev just den här boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå men det ska jag göra längre fram :)

      Radera
  3. Jag har inte läst speciellt mycket av Dillon men just den här har jag faktiskt läst. Tyckte den var OK som mellanbok men inte mycket mer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja den var helt ok tyckte jag, inget som jag kommer komma ihåg så länge men en helt ok bok.

      Radera
  4. Jag tror att det som fi9ck mig att fastna för boken var att den handlade om dans. Eftersom jag har stort intresse av dans och har tävlingsdansat så tyckte jag att detta var mysigt. Men jag var inte heller jätteförtjust i karaktärerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan absolut förstå varför man gillar den men mig föll den inte riktigt i smaken men en helt ok bok :)

      Radera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.