lördag 20 september 2014

Ingen bokmässa för mig i år :(


Usch jag är en aning ledsen. Jag hade sedan förra året planerat att för första gången besöka bokmässan i år. Jag hade planerat att vara där torsdag samt fredag och åka hem lördag. Kände att jag inte orkade helgen då det säkert är så pass mycket mera folk. Tog ledigt från jobbet, bokade in mig på ett supermysigt hotell och bara längtade att få besöka mässan för första gången och så hade jag hoppats på att få träffa er underbara bokbloggare.

Men jag fick helt enkelt ta ett jobbigt beslut och stå över i år. Jag har varit hemma sjukskriven de senaste två veckorna, börjar jobba på måndag igen som jag längtar att få återgå till mitt jobb och vardagen. De dagarna som jag hade planerat bokmässan har jag två väldigt viktiga läkarbesök som jag känner att jag absolut inte kan missa hur gärna jag än vill. Att åka över helgen från Stockholm passar helt enkelt inte trots att jag alltid är ledig helger.

Men nästa år SKA jag besöka bokmässan, jag bara ska helt enkelt. Men jag hoppas alla ni som ska dit får det alldeles underbart och magiskt. Jag ser fram emot att läsa på era bloggar hur ni har haft det och ja jag kommer givetvis vara väldigt avundsjuk på alla er som ska dit :)

12 kommentarer:

  1. Tråkigt att du missar Bokmässan. Ska inte heller dit och har aldrig varit där. Klart man är sugen, men jag vägrar att åka själv och så länge jag blir tvungen att åka själv kommer det inte att hända.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så tråkigt då detta var något jag sett fram emot så länge. Jag hade faktiskt planerat att åka själv, har ingen kompis som är intresserad av att åka. Min syster var lite inne på att följa med. Men jag känner att det är helt ok att åka själv, visst är det någon som vill följa med skulle det vara trevligt med sällskap. Så jag hoppas på bättre tur nästa år helt enkelt.

      Radera
  2. Vad trist men din hälsa är viktigare än bokmässan. Jag själv missar den, klarar nog inte av trängsel därinne. Men någon gång hoppas jag på att åka dit:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag hoppas få detta med hälsan på bana snarast. Jag gillar inte heller trängseln och för mycket människor det var därför också som jag ville åka de första två dagarna då jag antar att det inte är lika mycket folk. Men nästa år så hoppas jag få komma iväg :) Hoppas även du kan besöka den en dag :)

      Radera
  3. Men va trist, och det kostar en hel del pengar också. Man tittar liksom inte bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja verkligen trist, men tyvärr fick det bli såhär i år. Jag förlorar inga pengar på hotellet eftersom jag hade möjligheten att avboka kostnadsfritt så det var skönt. Men nästa år hoppas jag på att få göra ett besök :)

      Radera
  4. Vi får väl bli ett gäng bokbloggare som åker för första gången nästa år istället! Kan inte heller åka i år, men nästa år hoppas jag att det ska gå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst får vi bli det :) Hoppas verkligen på att det inte ska skita sig nästa år och att det blir av, vill så gärna besöka mässan.

      Radera
  5. Har varit på bokmässan de senaste åren men denna gången blir det inget för mig heller. Dels har jag inte råd och sen är det lite annat som står i vägen. Jättesynd verkligen men hoppas på nästa år! Då kanske vi kan ses 😀😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att det kostar en slant men tänkte att jag skulle unna mig men nästa år ska jag verkligen se till att få till det. Klart vi ska ses nästa år om vi båda är där, vore supermysigt och trevligt :)

      Radera
  6. Super trist :( Men krya på dig nu och satsa på nästa år! Jag skulle oxå vilja åka dit någon gång men ligger som i världens ände :/

    SvaraRadera
  7. Tack snälla du, går lite åt rätt håll men har nog en lång väg att gå. Men hoppas verkligen på att komma iväg nästa år istället.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.