torsdag 15 maj 2014

Älska av Sylvia Day

Titel: Älska
Författare: Sylvia Day
Förlag: Pocketförlaget - Tusen tack för recension exemplaret
ISBN: 978-91-87319-50-1
Original titel: The stranger I married
Språk: Svenska
Antal sidor: 292
Finns hos: Adlibris / Bokus 

**********************************************************************************************************************
Handling: Isabel lever ett glamoröst och dekadent liv i det tidiga 1800-talets London, en huvudstad full av lyx och synd. När markisen av Grayson oväntat friar till henne slår hon först ifrån sig tanken. Men vid närmare eftertanke inser hon att äktenskapet av många skäl vore fördelaktigt …
Snart visar det sig att bakom Graysons lekfulla yttre döljer sig ett mörker. När han spårlöst försvinner, bara för att plötsligt dyka upp igen fyra år senare, ställs allt på sin spets. Vem är mannen hon lovat att leva med?
Älska är en beroendeframkallande roman om människors livsval och passioner – såväl själsliga som köttsliga. Romantisk, vågad och omöjlig att lägga ifrån sig.
 ~Pocketforlaget.se~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kommentarer: Jag tycket väldigt mycket om Sylvia Days Crossfire-serie. Därför hade jag förväntningar på denna bok, tyvärr blev jag besviken på denna bok.

Jag hade sett fram emot att läsa en bok som handlar om historia från 1800-talet då jag gillar att läsa om historia. Handlingen går upp och ner, tyckte att boken var lite trög att komma in i. Tanken var god, sex och romantik blandad i historisk miljö men detta föll bara platt helt enkelt. Det är väldigt erotiskt i sann Day anda men själva kärlekshistorien kändes inte trovärdig, karaktärerna var osympatiska de irriterade mig med sitt beteende, Pel irriterade mig något oerhört och Grayson var inte bättre han heller.

Något som jag däremot gillade var att kvinnorna framstod som väldigt självständiga och starka, det gillade jag verkligen. 

Älska är ingen bok som jag kommer komma ihåg, den lämnar inget intryck. Jag har Drama hemma som jag hoppas är bättre än vad denna var för jag gillar ju egentligen Sylvia Day.

Betyg: 2 av 5.

Böcker jag läst av Sylvia Day:
För dig blottad
För dig sedd
För dig nära

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.