torsdag 24 april 2014

Femton frågor

Ja ni det är full fart på jobbet så bloggen har hamnat något i skymundan. 

Jag har blivit taggad av MaddeMaddes bokblogg. Tack så mycket Madde, jättekul.

1. När började du läsa böcker?
Jag kommer inte riktigt ihåg en exakt ålder, måste ha varit runt 7-8 åldern.
Jag har nog läst sedan jag lärde mig att läsa. Spenderade otroligt mycket tid på biblioteket innan jag började tjäna egna pengar.

2. Vilken är din favorit genre? 
Deckare är en stor favorit. Har löst och läser en del chick-lit. En liten portion fantasy har det även blivit på sista tiden. 

3. Var brukar du köpa dina böcker? 
Jag skulle vilja säga fysisk bokhandel då jag gärna vill stödja dem. Älskar att gå och strosa, titta, känna. Men de är helt enkelt för dyra så det blir mest från nätet, mest Adlibris men även Bokus som jag tyvärr nog kommer göra slut med eftersom de packar böcker något för hiskeligt.

4. Går du till något bibliotek och lånar böcker? 
Tyvärr gör jag inte det. Jag tycker att bibliotek är så himla bra. Men jag har dels viss bacillskräck samt så vill jag äga mina böcker så jag lägger hellre pengar på att köpa mig boken/böckerna jag vill ha.

5.Har du någon speciell plats där du läser? 
Oftast i min divan i soffan och så självklart sängen. Det blir även en del läst i badet, älskar att bada badkar och ligga där och läsa.

6. Vilken är din favoritbok?
Oj jisses det är en fråga som jag inte alls gillar ;) Hur ska man välja liksom. Men en av mina absoluta favoritböcker någonsin är Vindens skugga skriven av Carlos Ruiz Zafón, älskar den boken så himla mycket.

7. Vem är din favoritförfattare?
För att nämna ett par Khaled Hosseini, Carlos Ruiz Zafón, George R.R. Martin.

8. Har du en bokblogg där du recenserar böcker? 
Den här bloggen såklart :)

9. Hur länge har du bloggat på din bokblogg?
Snart 1,5 år. Startade den 1 januari 2013.

10. Läser du någon annan bokblogg/bokbloggar?
Jag följer ganska många, några av dem kan ni se i under "länkar".

11. Inspireras du att skria egna berättelser när du läser böcker? 
När jag var yngre skrev jag egna berättelser och en dröm om att bli författare fanns där. 

12. Hur lång tid tar det för dig att läsa ut en bok?
Det beror på bokens sidantal helt enkelt, men jag läser ca 2 böcker i veckan. Jag jobbar på hotell så snart börjar högsäsongen så då brukar det inte bli lika mycket läst då jag oftast är helt slut efter ett arbetspass. Så då brukar det bli ca 1 bok i veckan, kanske kanske 2 om jag inte är helt slut.

13. Lyssnar du på musik när du läser? 
Om jag är hemma så gör jag det inte, vill ha tyst omkring mig. Läser jag på tunnelbanan så brukar jag ha på klassisk musik för att inte höra alla andra på tunnelbanan.

14. Brukar du lyssna på ljudböcker?
Inte alls ofta, jag har lite svårt för ljudböcker. Har så svårt att koncentrera mig på uppläsaren utan svävar iväg i andra tankar.

15. Vilken bok läser du just nu och vad tycker du om den?
Just nu håller jag på med Besökaren av Dag Öhrlund. Har läst halva boken, helt ok bok.

Skickar vidare till: Har ingen koll på vilka som har gjort denna så ni som vill göra varsågod :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar :)
Kom gärna tillbaka hit ifall du vill se mitt svar på din kommentar eller registrera dig för e-post/klicka i avisera mig, på så sätt kan du även se mitt svar på din kommentar.